Digitālo rīku izmantošana matemātisko prasmju apguvei pirmsskolā 5-6 gadus veciem bērniem
Author
Maculēviča, Ketija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Helmane, Ineta
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autors: Ketija Maculēviča Kvalifikācijas darba nosaukums: Digitālo rīku izmantošana matemātisko prasmju apguvei pirmsskolā 5-6 gadus veciem bērniem. Kvalifikācijas darba mērķis: analizēt uz rezultātu vērstu un jēgpilnu digitālo ierīču izmantošanas iespējas matemātikas apguvē pirmsskolā 5-6 gadus veciem bērniem. Mērķa sasniegšanā izvirzītie uzdevumi: -analizēt digitālo rīku izmantošanu pedagoģiskajā procesā, -praktiskā darbībā pārbaudīt digitālo rīku sniegtās iespējas matemātisko prasmju apguvē, iekļaujot uzdevumus ikdienas mācību procesā, -veikt pētījumu un izdarīt secinājumus par mērķtiecīgu digitālo rīku izmantošanu matemātisko prasmju apguvē. Darba struktūra: kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām. Ievada daļā ir noteikta pētījuma problēma, izvirzīts mērķis un veicamie uzdevumi mērķa sasniegšanai. Darba teorētiskajā daļā tiek iepazīstināts ar to, kas ir prasmes un matemātiskie priekšstati, kā tie tiek apgūti. Darbā tiek apskatīts, kas ietilpst jēdzienā digitālie rīki, kāds ir to mērķis un priekšrocības pedagoģiskajā procesā, kādus nosacījumus ieteicams ņemt vērā, ieviešot tehnoloģijas pirmsskolas izglītības pedagoģiskajā procesā un kāda ir pedagoga loma šajā procesā. Pētījuma praktiskajā daļā tika pētīta privātās pirmsskolas izglītības iestāde “X”. Pētāmajā grupā pēc izstrādātiem kritērijiem veikti bērnu novērojumi, vecāku aptauja, pedagogu anketēšana un bērnu darbības analīze. Darba autore analizē vai digitālo rīku sniegto iespēju izmantošana matemātikas apguvē ir mērķtiecīga, jēgpilna un sniedz pozitīvu rezultātu. Kvalifikācijas darba apjoms ir 45 lappuses. Darbā izmantoti 27 literatūras un informācijas avoti, 1 tabula un 10 attēli. Author of the qualification paper: Ketija Maculēviča Title of qualification work: Use of digital tools for acquisition of mathematical skills in preschool for 5-6 year old children. The aim of the qualification paper: to analyze the possibilities of using result-oriented and meaningful digital devices in the acquisition of mathematics in preschool for children aged 5-6. Tasks set to achieve the goal: -analyze the use of digital tools in the pedagogical process, -to test in practice the possibilities offered by digital tools for the acquisition of mathematical skills, including tasks in the daily learning process, -to carry out research and draw conclusions about the purposeful use of digital tools in the acquisition of mathematical skills. Structure of the work: the qualification work consists of two parts. The introductory part identifies the research problem, the goal and the tasks to be performed to achieve the goal. The theoretical part of the work introduces what skills and mathematical ideas are, how they are acquired. The paper examines what is included in the concept of digital tools, what is their purpose and advantages in the pedagogical process, what conditions are recommended to take into account when introducing technologies in the pedagogical process of pre-school education and what is the role of the educator in this process. In the practical part of the research, the private pre-school educational institution “X” was studied. In the research group, observations of children, a survey of parents, a questionnaire of teachers and an analysis of children's activities were performed according to the developed criteria. The author analyzes whether the use of digital tools in learning mathematics is purposeful, meaningful and gives a positive result. The volume of the qualification paper is 45 pages. 27 sources of information and literature, 1 table and 10 figures are used in the work.