Show simple item record

dc.contributor.advisorIeriķe, Anita
dc.contributor.authorLauva, Laura
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-07-02T01:04:41Z
dc.date.available2021-07-02T01:04:41Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other80929
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55392
dc.description.abstractKvalifikācijas darba temats: „3 - 4 gadīgu bērnu pētniecisko prasmju attīstība, iepazīstoties ar dabu”. Pētījuma mērķis: Teorētiski noskaidrot un izpētīt 3 - 4 gadīgu bērnu interesi par dabu. Izpētīt, kāda ir dabas izziņas nepieciešamība pirmsskolā, atklājot, cik svarīgas ir āra aktivitātes bērniem brīvā dabā, kā arī cik lietderīgi ir izmantot dabas materiālus, pielietojot tos mācību procesā iekštelpās. Pētījuma hipotēze: 3 - 4 gadīgu bērnu pētniecisko prasmju attīstība tiek veicināta, ja bērnam tiek piedāvāta bērna interesēm atbilstoša vide pētniecībai. Pētījuma metodes: •Teorētiskā daļa: Psiholoģiskās, pedagoģiskās, metodiskās literatūras analīze; •Empīriskā daļa: Pedagoģiskā novērošana, vecāku aptauja, pedagoģisko situāciju veidošana, analīze. Pētījuma uzdevums: noskaidrot pētniecisko darbību organizēšanas veidus pirmsskolā, noskaidrot bērnu personības īpatnības. Pēc kritērijiem autore izvērtēja 3-4 gadīgu bērnu prasmes pētīt un izzināt dabu. Bērni tiek vērtēti pētījuma sākumā un pētījuma beigās. Empīriskā pētījumā tiek īstenota 7 ideju sērija, kur bērni iepazīstoties ar dabu un tās materiāliem sekmē savu pētniecisko prasmju attīstību. Atslēgas vārdi: pētnieciskās prasmes, pētniecība, mācību vide, dabas vērojums, dabaszinības, 3-4 gadīgie pirmsskolas vecuma bērni. Teorētiskajā daļā analizēti 26 autoru darbi. Lapušu skaits: 60 Tabulas: 6 Attēlu skaits: 53 Pielikumu skaits: 1 Izmantoto informācijas avotu skaits: 31
dc.description.abstractTheme of qualification paper: "Development of research skills of 3–4-year-old children by getting acquainted with nature". Aim of research: To theoretically get acquainted with and study 3 - 4-year old’s interest to nature. To study the need for nature cognition in preschool, revealing the importance of outdoor activities for children in the open air, as well as the usefulness of using natural materials, applying them in the indoor learning process. Research hypothesis: The development of research skills of 3-4 year old children is promoted if the child is offered an environment conducive to the child's interests for research. Research methodology: •Theoretical part: Analysis of psychological, pedagogical, methodological literature; •Empirical part: Pedagogical observation, parents' survey, formation of pedagogical situations, analysis. The task of the research is to find out what is the organization of research activities in preschool. It is important to understand the psychological and personality features of children. According to the criteria, the author evaluated the skills of 3-4-year-old children to study and learn about nature. Children are assessed at the beginning of the study and at the end of the study. In the empirical research, a series of 7 ideas is implemented, where children get acquainted with nature and its materials and promote the development of their research skills. The theoretical part analyzes the works of 27 authors. Keywords: research skills, learning environment, nature observation, Natural sciences, research, 3-4 year old preschool children. Number of pages: 60 Tables: 6 Number of pictures: 53 Number of annexes: 1 Number of sources of information used: 31
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectPētnieciskās prasmes
dc.subjectMācību vide
dc.subjectdabas vērojums
dc.subjectpētniecība
dc.subject3-4 gadīgie pirmsskolas vecuma bērni
dc.title3-4 gadīgu bērnu pētniecisko prasmju attīstība, iepazīstoties ar dabu
dc.title.alternativeDevelopment of research skills of 3-4 year old children by getting acquainted with nature
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record