Kustību rotaļas 4-5 gadus vecu bērnu saskarsmes prasmju attīstībā
Author
Zvirbule, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Inga Zvirbule Kvalifikācijas darbs: Kustību rotaļas 4-5 gadus vecu bērnu saskarsmes prasmju attīstībā. Pētījuma mērķis: Izzināt kustību rotaļu izmantošanas iespējas saskarsmes prasmju attīstībā 4-5 gadus veciem bērniem. Teorētiskajā daļā tiek iztirzātas un izmantotas latviešu autoru, tādu kā-S.Laizānes, I.Stangaines, I.Lieģinieces un citu autoru atziņas par bērnu fiziskajā un psiholoģiskajā attīsības nozīmīgiem procesiem, kā saskarsmi un kustību rotaļām. Darbā tiek iztirzītas kvalifikācijas darba autores atziņas par bērna attīstību, sistemātiskumu, kā arō uzskati par rotaļu un kustību rotaļu nozīmi saskarsmes prasmu veidošanā. Empīriskajā daļa tiek izmantota pētījums, kas balstās uz novērojuma datiem un analīzi, kas raksturo sakarības starp vidējā pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmes prasmēm un kā tās var pilnveidot ar kustību rotaļas palīdzību. Praktiskajā daļā tiek izmantotas vairākas empīriskās pētīšanas metodes, tādas kā pārrunas arī bērniem, novērojumi, analīze un anketēšana. Kvalifikācijas darbā aplūkotas dažādu autoru- psihologu un pedagogu atziņas un viedokļus par saskarsmi un tās nozīmi, uzsverot saskarsmes nozīmi cilvēku ikdienā, lai cilvēks attīstītos un pilnveidotu sevi gan fiziski, gan garīgi. Apkopotas atziņas par kustību rotaļām tās veidiem un nozīmi saskarsmes prasmju veidošanā. Pētījumā ir iekļauta PII grupa ar 28 bērniem (14 zēni un 15 meitenes ), izmantotas darba autores Ingas Zvirbules izvēlētas rotaļas, kuras pēc viņas domām sekmē un pilnveido bērnu saskarsmes prasmes. Pētījuma beigās var secināt, ka kustību rotaļās attīstās un pilnveidojas saskarsmes prasmes bērniem. Atslēgas vārdi: SASKARME, PRASME, IEMAŅAS, ROTAĻA, PIRMSSKOLA Darba apjoms: lappušu skaits 46, attēlu skaits 12, tabulu skaits 3, pielikumu skaits 1, izmantotās literatūras avoti – 28. Au¬thor: Inga Zvirbule Qualification work: Development of mobility skills for children 4-5 years old Objective of study: Explore the possibilitiets of using motions games in the development of communication skills for 4-5 years olds. The amount of the bachelor’s work: •page count 46 •number of tables 2 •number of pictures 8 •number of attachments 1 The theoretical part is based on the Latvian author: I. Stangaines, I. Lieginieces S. Laizans, as well as other authors, on the importance of communication in human life, the role of movement in the development and development of the child. The work analyses the author's findings on the development of a child, legal relationships, as well as the learning of the types of play and the importance of the playing of movements in the development of communication skills. The empirical section observed and compared child-to-child exposure skills in mid-childhood children through motion play. In the practical part, the author uses different methods: observation, negotiation with children, anketting and analysis. The work includes a variety of learning from a psychologist and an educator about communication and its importance as an integral part of life, so that a person develops and develops himself, both physically and mentally, as well as learning about movement games, its ways and its role in the development of communication skills. At the very end of the study, it can be concluded that communication skills are developing and improving in the game of movement. The key words: INTERFACE, SKILL, PLAY, PRESCHOOL.