Didaktisko spēļu izmantošana lasītprasmes pilnveidē skolēniem ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem 1.-2. klasē
Autor
Draudziņa, Iveta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Datum
2021Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba autors: Iveta Draudziņa. Darba tēma: Didaktisko spēļu izmantošana lasītprasmes pilnveidē skolēniem ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem 1.–2. klasē. Darba zinātniskais vadītājs: Prof., Dr.paed. Sarmīte Tūbele. Pētījuma mērķis: Pētīt didaktisko spēļu iespējas lasītprasmes pilnveidē skolēniem ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem 1. – 2. klasē un izstrādāt ieteikumus. Darba metodes: Datu ieguves metodes – pedagoģiskās, psiholoģiskās literatūras un izglītības dokumentu analīze, mērķtiecīgi pedagoģiskie vērojumi, pārrunas. Datu apstrādes metodes – aprakstošā statistika. Darba apjoms: 54 lpp., 7 tabulas, 8 attēli, 7 pielikumi, 57 literatūras avoti. Darba saturs: Pētījuma aktualitāte ir lasītprasmes pilnveide skolēniem ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem 1.–2. klasē izmantojot didaktiskās spēles. Darbam ir 4 daļas: 1.Attīstības skatījums veselumā skolēniem ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem sākumskolā 2.Pedagogu un psihologu atziņas par lasītprasmes pilnveides nozīmi izglītības procesā. 3.Didaktisko spēļu izmantošanas iespējas skolēniem ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem lasītprasmes pilnveidē 1.–2. klasē 4.Lasītprasmes sekmēšanas iespējas, izmantojot didaktiskās spēles, empīriskā izpēte skolēniem ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem 1.–2. klasē Darba izmantojamība: pētījuma rezultātus var izmantot speciālās izglītības skolotāji un vispārizglītojošo skolu skolotāji sākumskolā. Author of the paper: Iveta Draudzina. Theme of the paper: Use of didactic games in the development of reading skills for 1st and 2nd grade students with mild mental disabilities Supervisor of the paper: Prof., Dr.paed. SarmīteTūbele. Aim of the research: To study the possibilities of didactic games in the development of reading skills for 1st and 2nd grade students with mild mental disabilities and to develop recommendations. Methods of research: Data acquisition methods - pedagogical, psychological literature and education document analysis, purposeful pedagogical observations, discussions. Data processing methods - descriptive statistics. Volume of the paper: 54 pages, 7 tables, 8 pictures, 7 annexes, 57 literature sources. Content of the paper: The topicality of the research is the development of reading skills for 1st and 2nd grade students with mild mental disabilities using didactic games. The paper has 4 parts: 1.Developmental perspective as a whole for students with mild mental disabilities in primary school. 2.Teachers’ and psychologists' findings on the importance of literacy improvement in the educational process. 3.Opportunities of using didactic games for 1st and 2nd grade students with mild mental disabilities in the development of reading skills 4.Opportunities of facilitating reading skills through didactic games, empirical research for 1st and 2nd grade students with mild mental disabilities Applicability of the paper: The results of the research can be used by special education teachers and general school teachers in primary school.