Viedierīču izmantošanas iespējas pirmsskolas izglītības iestādē 5 -6 gadus vecu bērnu vispārīgās attīstības veicināšanā
Autor
Bērziņa, Inese
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Brežģe, Ļubova
Datum
2021Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Kvalifikācijas darba tēma: “Viedierīču izmantošanas iespējas pirmsskolas izglītības iestādē 5 – 6 gadus vecu bērnu vispārīgās attīstības veicināšanā”. Kā pētījuma mērķis tika izvirzīts: izpētīt viedierīču izmantošanas iespējas pirmsskolas izglītības iestādē 5 - 6 gadus vecu bērnu vispārīgas attīstības veicināšanā. Darbā analizēta teorētiskā literatūra par 5 – 6 gadus vecu bērnu runas, sociālo un fizisko attīstību. Izpētīta viedierīču izmantošana pirmsskolas pedagoģiskajā procesā 5 – 6 gadus vecu bērnu runas, sociālo un fizisko attīstību, izpētīta viedierīces ietekme uz bērnu attīstību, viedierīču raksturojums un izmantošana pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījumā secināts, ka sabiedrībā domas dalās par viedierīču izmantošanu pirmsskolas izglītības iestādē, ir uzskata, ka viedierīču izmantošana pozitīvi ietekmē 5 – 6 gadus vecu bērnu runas, sociālo un fizisko attīstību, bet ar nosacīju, ka laiks ir ierobežots un pieaugušo klātbūtni. Empīriskajā daļa veikts pētījums, balstoties uz pirmsskolas skolotāju anketēšanu, par viedierīču izmantošanu bērnu attīstības veicināšanu, kā arī balstoties uz vecāku anketēšanu par viedierīču izmantošanas paradumiem ģimenēs. Pētījuma rezultāti rāda, ka bērni ir ieinteresēti un ātri mācās no jaunajām mūsdienu tehnoloģijām. The topic of the qualification paper: “Possibilities of using smart devices in a pre-school educational institution in promoting the general development of 5-6 year old children”. The aim of the research was: to study the possibilities of using smart devices in a pre-school educational institution in promoting the general development of 5-6 year old children. The paper analyzes the theoretical literature on the speech, social and physical development of 5-6 year old children. The use of smart devices in the pre-school pedagogical process of speech, social and physical development of 5-6 year old children has been studied, the impact of smart devices on children's development, the characteristics and use of smart devices in pre-school educational institutions have been studied. The study concludes that the public is divided on the use of smart devices in pre-school education, believes that the use of smart devices has a positive effect on the speech, social and physical development of 5-6 year old children, but provided that time is limited and the presence of adults. In the empirical part, the research is based on the observation of preschool children in the pedagogical process using smart devices. The results of the research show that children are interested and learn quickly from new modern technologies.