Show simple item record

dc.contributor.advisorAugstkalne, Dace
dc.contributor.authorAkermane, Ieva
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-07-02T01:04:58Z
dc.date.available2021-07-02T01:04:58Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other81745
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55512
dc.description.abstractBakalaura darba tēma ir “Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu pamatkustību apguve kustību rotaļās”. Darba autore ir Ieva Akermane. Pētījuma mērķis ir teorētiski izzināt un praktiski izpētīt pamatkustību apguvi pirmsskolas vecuma bērniem kustību rotaļās. Lai īstenotu mērķi un uzdevumus, darba autore teorētiskajā daļā analizēja psiholoģisko un pedagoģisko literatūru par pamatkustībām, to raksturojumu un nozīmi bērnu attīstībā. Pētītas vecākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstības likumsakarības. Pirmsskolas vecuma bērnu mācību process tiek organizēts kā rotaļdarbība, tāpēc tika analizēta rotaļas un spēles būtība un sniegti to raksturojumi. Darbā tiek aplūkota arī kustību rotaļu nozīme pamatkustības apguves veicināšanā. Praktiskajā daļā tika veikts pētījums Olaines novada pirmsskolas izglītības iestādē X, kurā piedalījās 18 vecākās pirmsskolas vecuma bērni. Darba autore, izstrādājot empīrisko pētījumu, iedalīja to trīs posmos. Pirmais posms ietver bērnu pamatkustību apguves novērtēšanu, bērnu novērošana rotaļu un pastaigas laikā. Otrais posms - pedagoģiskais darbs ar bērniem, kustību rotaļu organizēšana ar pamatkustību vingrinājumiem. Trešais posms - atkārtotā pamatkustību apguves novērtēšana, rezultātu apkopojums, apstrāde un to analīze. Novērtējot bērnu pamatkustību apguvi, darba autore pētījumam izvēlējas kustību rotaļas, kuras veicina lēkšanas, mešanas un tveršanas prasmes. Šīs prasmes pēc novērojuma rezultātiem bija mazāk apgūtas. Pētījuma praktiskajā daļā tika pārbaudīta izvirzītā hipotēze, kura apstiprinājās. Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu pamatkustību apguve kustību rotaļās tiks sekmēta, ja skolotājs izmanto kustību rotaļas atbilstoši bērnu interesēm un ja bērns aktīvi iesaistās organizētajās kustību rotaļās. Bakalaura darbs sastāv no 59 lapām, 4 tabulām, 19 attēliem, 4 pielikumiem, 66 literatūras avotiem.
dc.description.abstractThe theme of the Bachelor work: “Promotion of basic movements of older preschool children in movement games. The author is Ieva Akermane. Purpose of research is theoretically and practical explore preschool children basic movement’s promotion in movement games. To reach the goal and tasks, work author theoretical part analyzed psychological and pedagogical literature about basic movements, general character and role in children’s development. Analyzed older preschool children regularities of development. The learning process for preschool children is organized as a play, that’s why analyzed play and play essence and their characteristics. Also considered the role of movement games meaning promote of basic movement. In the practical part, research is made Olaines county in X preschool educational institution. Participants are 18 older preschool children’s. Work author, divided tree stages the empirical study. The first stages includes assessment of children’s basic movements, observation of childrens play and walking time. The second stages pedagogical work with children, organization of movement games with basic movement exercises. The third stages is the repeated assessment of basic movemnets, summary, processing and analysis of obtained results. Evaluating children basic movements, work author choose movement games which promote jumping, throwing and catching skills. According the results of the observation, these skills were less mastered. In the practical part of the research, the hypothesis was confirmed. Promoted of basic movements of older preschool children in movement games, if teacher use movement games appropriately interests of children and if childrens active involved organized movement games. The Bachelor work consists of 59 pages, 4 tables, 19 images, 4 appendixes, 66 literature sources.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectbērna attīstība
dc.subjectfiziskā attīstība
dc.subjectpamatkustības
dc.subjectprasmes
dc.subjectkustību rotaļas
dc.titleVecākā pirmsskolas vecuma bērnu pamatkustību apguve kustības rotaļās
dc.title.alternativePromotion of basic movements of older preschool children in movement games
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record