ClassDojo tiešsaistes rīks 3. klases skolēnu savstarpējās attieksmes un cieņpilnas komunikācijas prasmju pilnveidei angļu valodas stundās
Author
Tīrmane, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Auziņa, Anita
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Pasaulē izglītības kontekstā plaši tiek uzsvērta KSA (knowledge, skills, attitudes) nozīme. Latvijas kompetencēs balstītas izglītības saturā tikpat svarīgas kā zināšanas un prasmes ir arī attieksmes paušana. Indivīda attieksme ir sarežģīts psihiski – intelektuāls personības aspekts un neatņemama mācību procesa sastāvdaļa. Lai gan darba materiālos pedagogiem ir definēti tikumi un vērtības, tajos nav atrodami kritēriji un metodes darbam ar skolēnu attieksmēm. Arī darba ietvaros veiktā skolotāju aptauja apstiprina, ka šādi materiāli būtu noderīgi. Veicot gadījuma pētījumu ar mērķi noskaidrot, vai tiešsaistes rīks ClassDojo sekmē skolēnu savstarpējās attieksmes un cieņpilnas komunikācijas prasmju pilnveidi angļu valodas stundās, tika secināts, ka ar spēļošanas elementu palīdzību skolēniem var mācīt tādas īpašības kā paškontroli un sociālo inteliģenci, un šajā tiešsaistes rīkā iestrādātās funkcijas ļauj monitorēt skolēnu attieksmes izpausmes un vērot to dinamiku ilgākā laikā posmā. The role of KAS (knowledge, skills, attitudes) is globally emphasized in education goals. In Latvian competence-based education, students showing attitude is as equally important as knowledge and skills. An individual's attitude is a complex mental and intellectual aspect of personality and an integral part of learning but whereas work materials for teachers regarding attitude define virtues and values, there are no criteria, guidelines or methods for working with student attitudes. A teacher questionnaire, carried out within this study, shows that such work materials would be useful for teachers. A case study on the online tool ClassDojo demonstrates that it contributes to the development of pupil-to-pupil attitudes and respectful communication skills in English lessons and that gamification methods can teach pupils qualities such as self-control and social intelligence. The functions embedded in this online tool also allow teachers to monitor pupils' attitude and observe its dynamics over a longer period of time.