Logoritmikas elementu izmantošana grupu nodarbībās runas pilnveidei 3 – 4 gadus veciem bērniem
Author
Laduša, Aiva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Laganovska, Egija
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums: Logoritmikas elementu izmantošana grupu nodarbībās runas pilnveidei 3 – 4 gadus veciem bērniem. Darba autore: Aiva Laduša Darba vadītāja: Mg. paed. Egija Laganovska Darba saturs: 77 lpp., 9 attēli, 5 pielikumi Pētījuma mērķis: Izpētīt runas pilnveides iespējas grupu nodarbībās 3 – 4 gadus veciem bērniem, izmantojot logoritmikas elementus. Pētījuma pirmajā daļā ir apkopota informācija par bērnu, vecumā no 3 līdz 4 gadiem, vecumposma raksturīgajām īpašībām un runas attīstību. Apskatīta arī logoritmikas teorija un tās izmantošanas principi. Darba otrajā daļā aprakstīti izmantotie paņēmieni bērnu runas pilnveidē, izmantojot logoritmikas elementus. Balstoties uz pirmreizējās bērnu runas novērtēšanas datiem, analizētas izmaiņas bērnu runā un citos kritērijos. Rezultāti ļauj apstiprināt hipotēzi, ka runas pilnveidi bērniem vecumā no 3 līdz 4 gadiem iespējams veiksmīgi veikt, izmantojot logoritmikas elementus. Darba noslēgumā izdarīti secinājumi, kā arī sniegtas rekomendācijas vecākiem un pirmsskolas pedagogiem. Atslēgas vārdi: logoritmika, runas pilnveide, attīstība 3 – 4 gadu vecumā. The theme of the dipoma thesis is “Using Logorhythmic elements to improve speech for 3-4 year old in group clases”. Adviser is Mg.paed. Egija Laganovska. The paper consists of 77 sheets, 9 pictures and 5 appendices. The first part of the study summarizes information about the characteristics of children, aged 3 to 4 years, age and speech development. The theory of logorithmics and the principles of its use are also discussed. The second part of the diploma thesis describes the methods used in the improvement of children's speech, using logarithmic elements. Based on the data of the first assessment of children's speech, changes in children's speech and other criteria are analyzed. The results allow to confirm the hypothesis that speech improvement in children aged 3 to 4 years can be successfully performed using logarithmic elements. The conclusions include suggestions to speech therapists and parents on how to apply logorhythmics in their practice. Key words: logorhythmics, speech improvement, development at the age of 3 – 4 years.