Skolotāju pieredze un vajadzības ekonomikas satura mācīšanā sociālajās zinībās 7-9. klasē "Skola 2030" pārmaiņu kontekstā
Author
Otersons, Kristaps
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Klempere-Sipjagina, Agita
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījumā "Skolotāju pieredze un vajadzības ekonomikas satura mācīšanā sociālajās zinībās 7–9. klasē "Skola 2030" pārmaiņu kontekstā" ir aprakstītas ar ekonomikas satura mācīšanu saistītās indivīdam un sabiedrībai nozīmīgās kompetences – ekonomikas kompetence, finanšu pratība un uzņēmējdarbības kompetence. Ir noskaidrota ekonomikas satura mācīšanas uzstādījumu attīstība valsts izglītības standartā. Kontekstā ar OECD PISA un citiem mērījumiem ir apkopota vairāku Eiropas valstu pieredze ekonomikas un finanšu izglītībā un pētnieku atziņas par veiksmes faktoriem. Un visbeidzot – anketējot skolotājus un intervējot ekspertus un skolu vadības pārstāvjus, ir noskaidrotas svarīgākās problēmas ekonomikas satura mācīšanā 7.–9. klasēs mūsu valsts izglītības sistēmā un fiksēti ieteikumi nākotnes uzlabojumiem. The study Teachers' Experience and Needs in Teaching the Content of Economics in Forms 7 to 9 in the Context of “School 2030”describes the competencies important for individuals and society with the regard of teaching economic content – economic competence, financial literacy and entrepreneurial competence. The development of economic content teaching settings in the state education standard has been clarified. In the context of the OECD PISA and other measurements, the experiences of several European countries in economic and financial education and researchers' findings on success factors are summarized. And finally – by surveying teachers and interviewing experts and school management representatives, the most important problems in teaching the content of economics in Forms 7 to 9 have been identified and the respective recommendations are fixed for future improvements.