Show simple item record

dc.contributor.advisorMargeviča- Grinberga, Ieva
dc.contributor.authorGavriļonoka, Inna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-07-02T01:05:14Z
dc.date.available2021-07-02T01:05:14Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other82907
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55625
dc.description.abstractMaģistra darba temats: Vecāku un skolotāju sadarbība bērnu ar mācīšanās grūtībām gatavošanas skolai procesā Maģistra darba autore: Inna Gavriļonoka Maģistra darba zinātniska vadītāja: Dr.paed., asoc. prof. Ieva Margeviča- Grinberga Pētījums izstrādāts ar mērķi teorētiski un empīriski pētīt vecāku un skolotāju sadarbības īpatnības bērnu ar mācīšanās grūtībām gatavošanas skolai procesā un noteikt ieteicamo sadarbības pasākumus un metodes bērnu ar mācīšanās grūtībām gatavošanā skolai. Darbā teorētiski raksturotas bērnu ar mācīšanās grūtībām sagatavošanās skolai īpatnības un noteikts vēlamā atbalsta raksturs. Liela uzmanība pievērsta skolotāju un vecāku sadarbības veidošanas iespējām, lai sekmētu veiksmīgāku bērnu sagatavošanas skolai procesu. Analizēta ārvalstu pieredze šajā jomā. Empīriskajā daļā ir atklāta metodika, kā nosakāmi bērni ar mācīšanās grūtībām 5-7 gadu vecumā, izstrādāta un īstenota vecāku un speciālā pedagoga sadarbības programma, ņemot vērā gan konkrēto bērnu vecāku vajadzības, gan arī ierobežojumus, kas noteikti sakarā ar epidemioloģisko situāciju valstī. Maģistra darba noslēgumā sniegtas izvērstas atbildes uz jautājumiem: –Kādi ir galvenie šķēršļi vecāku un skolotāju sadarbības procesā bērnu ar mācīšanās grūtībām gatavošanā skolai? –Kā bērnu ar mācīšanās grūtībām vajadzības gatavošanā skolai procesā var apmierināt vecāku un skolotāju sadarbības procesā? –Kā ir veidojama efektīva sadarbība starp vecākiem un speciālo skolotāju bērnu sagatavošanas skolai procesā? Maģistra darba apjoms: 96 lpp., ietver 8 tabulas, 11 attēlus, 6 grafikus, 115 izmantoti literatūras avoti, pievienoti 6 pielikumi. Atslēgas vārdi: bērni ar mācīšanās grūtībām, speciālais pedagogs, sadarbība ar vecākiem, sagatavošana skolai, skolas briedums.
dc.description.abstractMaster thesis: Parent and teacher’s cooperation for getting children with learning difficulties ready for school. Author: Inna Gavriļonoka Adviser: PhD Asoc. prof. Ieva Margeviča - Grinberga The aim of the research is to study theoretically and empirically the peculiarities of cooperation between parents and teachers in the process of preparing children with learning difficulties for school and to determine recommended cooperation measures and methods for the successful cooperation process. The work theoretically describes peculiarities of children with learning difficulties and determines the main tasks of the expected support. Much attention has been paid to the possibilities of cooperation between teachers and parents in order to facilitate a more successful process of getting children with learning difficulties ready for school. Foreign experience in this field was analysed. The empirical part reveals the methodology for developing and implementing a cooperation programme between parents and a special teacher, taking into account both the needs of parents of particular children and the restrictions imposed due to the epidemiological situation in the country. At the end of the Master's thesis, detailed answers to the main research questions are provided: 1. What are the main obstacles for the cooperation between parents and teachers in the process of preparing children with learning difficulties for school? 2.How can a child with learning difficulties be satisfied in the process of getting ready for school due to the parent - teacher cooperation? 3.How can effective cooperation between parents and special teachers be established in the process of preparation for school? Master's thesis consists of: 96 pages, includes 8 Tables, 11 Pictures, 6 Figures, 115 sources of literature are used, 6 Attachments added. Keywords: children with learning difficulties, special educator, cooperation with parents, preparation for school, school maturity.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectchildren with learning difficulties
dc.subjectspecial educator
dc.subjectcooperation with parents
dc.subjectpreparation for school
dc.subjectschool maturity
dc.titleVecāku un skolotāju sadarbība bērnu ar mācīšanās grūtībām gatavošanas skolai procesā
dc.title.alternativeParent and Teacher's Cooperation for Getting Children with Learning Difficulties Ready for School
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record