dc.contributor.advisor | Anoško, Lūcija | |
dc.contributor.author | Kerevica, Jekaterīna | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2021-07-02T01:05:17Z | |
dc.date.available | 2021-07-02T01:05:17Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.other | 83094 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55646 | |
dc.description.abstract | Darba tēma: Logopēda un vecāku sadarbības nozīme 3 – 4 gadu vecuma bērnu valodas un runas attīstības veicināšanā. Darba autore: Jekaterīna Kerevica Darba zinātniskā vadītāja: Lūcija Anoško Darbs sastāv no: 51 lpp., ievada, 5 nodaļām, teorētiskās daļas, praktiskās daļas, nobeiguma, secinājumiem, 3 tabulām, 17 attēli, 2 pielikumiem. Pētījuma mērķis: Teorētiski izzināt 3- 4 gadu vecuma posma bērna valodas un runas attīstību, praktiski pārbaudīt logopēda un vecāku kopīgās sadarbībās iespējas. Pētījuma priekšmets: Bērna valodas un runas attīstība 3 – 4 gadu vecumā. Teorētiskajā daļā darba autore, izmantojot analītisko metodi, padziļināti pētījusi zinātnisko literatūru par 3 - 4 gadu vecuma bērna attīstību. Gūtās teorētiskās atziņas autorei ļāva padziļināti izprast un aktualizēt bērnu darbību kopumā, tajā atšķirt divus darbības nozīmīgus (bakalaura darba aspektā veidus) ; reproduktīvu darbību un kombinējošo darbību. Empīriskajā daļā darba autore veica pilotpetījumu, izmantojot momentaptauju, lai iegūtu ieskatu par 3 – 4 gadu vecuma bērnu vecāku subjektīvo attieksmi par valodas attīstības nozīmi bērnībā, ģimenes lomu šajā procesā. Pamatojoties uz iegūtiem datiem tika izstrādāta anketa, lai noteiktu, kur vecāki gūst zināšanas, lai palīdzētu bērnam attīstīt valodu. Pētījuma rezultāti ir apkopoti tabulās un pielikumos. Darba nobeigumā autore apgalvo, ka logopēda darba turpinājums ir iespējams ģimenē, ja vecāki ir ieinteresēti un gatavi mērķtiecīgai sadarbībai ar logopēdu. Logopēda un vecāku sadarbība kļūst mērķtiecīgāka, saturiski piemērotāka katra bērna individualajām, specialajām valodas attīstības veicināšanas vajadzībām, ja tajā tiek izmamtots zīmējums kā viens no metodiskajiem līdzekļiem | |
dc.description.abstract | Topic ofthe thesis: Importance of cooperation between a speech therapist and parents in promoting the development of language and speech of 3–4-year-old children. Author of thethesis: Jekaterīna Kerevica Scientific supervisor: Lūcija Anoško The thesis consists of : 51 pages, introduction, 5 chapters, theoretical part, practical part, summary, conclusions, 3 tables, 17 pictures, 2 appendixes. Aim of the research: To theoretically examine the development of language and speech of a 3–4-year-old child and examine practically the cooperation of a speech therapist and parents. In the theoretical part, the author of the thesis, using an analytical method, has carried out an in-depth study of the scientific literature on the development of 3–4-year-old children. The theoretical findings acquired allowed the author to gain an in-depth understanding and actualize children’s activities in general, to distinguish two significant types of activities (in the aspect of the bachelor’s thesis): reproducing and combining activities. In the empirical part, the author conducted a pilot study using a momentary survey in order to gain an insight into the subjective attitude of parents of 3–4-year-old children towards the importance of language development in childhood, the role of the family in this process. Based on the data obtained, a questionnaire was developed to determine where the parents gain knowledge to help the child with language development. The results of the study are summarized in tables and annexes. In the summary, the author claims that the continuation of speech therapists’ work in families is possible, if the parents are interested and ready for purposeful cooperation with speech therapists. The cooperation between a speech therapist and parents becomes more purposeful, more appropriate in terms of content for each child’s individual, special needs for the promotion of language development, if drawing is used as one of the methodical tools | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Pedagoģija | |
dc.subject | Valoda un runa | |
dc.subject | Logopēdu un vecāku sadarbība | |
dc.subject | Zīmējums kā metodisks līdzeklis. | |
dc.subject | Language and speech | |
dc.subject | Cooperation between speech therapists and parents | |
dc.title | Logopēda un vecāku sadarbības nozīme 3-4 gadu vecuma bērnu valodas un runas attīstības veicināšnā | |
dc.title.alternative | A speech therapist and parents cooperation significance in speech and language promotion in 3-4 years old children | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | |