Sadarbības kā caurviju prasmes pilnveidošanas iespējas sociālo zinību mācību stundās 3. klasē
Author
Pētersone, Iveta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Klempere-Sipjagina, Agita
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors – Iveta Pētersone. Darba nosaukums – “Sadarbības kā caurviju prasmes pilnveidošanas iespējas sociālo zinību mācību stundās 3. klasē”. Pētījuma mērķis – izstrādāt mācību stundu plānu kopu par dažādiem tematiem sociālajās zinībās 3. klasē, ar kā palīdzību būtu iespējams pilnveidot sadarbību kā caurviju prasmi. Darbs sastāv no ievada, četrām nodaļām, 5 apakšnodaļām, nobeiguma, izmantotā literatūras saraksta un pielikumiem. Pirmajā nodaļā aprakstīts par kompetencēs balstīto mācību saturu un būtību. Otrajā nodaļā tiek analizēta teorētiskā literatūra un dokumenti par sociālo zinību mācību saturu un šī mācību priekšmeta sasniedzamajiem rezultātiem beidzot 3. klasi. Trešajā darba nodaļā ir padziļināti aprakstīts par sadarbības jēdzienu, sadarbību kā caurviju prasmi un aprakstīti metodiskie paņēmieni sadarbības pilnveidei. Ceturtajā nodaļā ir aprakstīta pētījuma empīriskā daļa. Šajā nodaļā ir aprakstītas anketas, pedagoģiskās novērošanas, intervēšanas, pedagoģiskās darbības modelēšanas un eksperta metodes rezultāti. Pēc iegūtajiem rezultātiem, nobeigumā izdarīti secinājumi. Pielikumos ir pievienoti autores izstrādātie materiāli. Pētījuma gaitā ir atbildēts uz pētījuma jautājumu – kādas ir metodiskās iespējas, lai jēgpilni tiktu pilnveidotas 3. klases skolēnu sadarbības prasmes sociālo zinību mācību stundās? Atslēgvārdi – sadarbība, sadarbība kā caurviju prasme, 3. klase, sociālās zinības, kompetenču pieeja izglītībā, metodiskie paņēmieni. Darbā ir 88 lappuses, 2 tabulas, 9 attēli, 8 pielikumi, 35 izmantotie literatūru un informācijas avoti. Author - Iveta Pētersone. Diploma paper’s topic – “Opportunities to improve cooperation as a transversal skill in 3rd grade social sciences subject.” Research goal – to develop a curriculum with various topics for 3rd grade social sciences subject, which would help to improve cooperation as a transversal skill. Diploma paper consists of an introduction part, four chapters, five subsections, conclusion, literature review and appendixes. First chapter describes competency-based approach to learning content. Theoretical literature and documents about 3rd grade social sciences subject’s content and its goals are analysed in the second chapter. Third chapter contains an in-depth description about cooperation as a term, cooperation as a transversal skill and methods used to improve cooperation. Fourth chapter contains dissertation’s empirical part. In this chapter results from questionnaires, pedagogical observations, interviews, pedagogical modelling and field expert’s methods are described. Conclusions are drawn from the obtained results. Appendixes contain materials created by the author. Diploma paper fulfils research question – what methods there are, to meaningfully improve 3rd grade student’s cooperation skills in social science subject. Keywords – cooperation, cooperation as a transversal skill, 3rd grade, social science subject, competency-based learning, methods. This paper contains 88 pages, 2 tables, 9 figures, 8 appendixes. Literature review contains 35 sources.