Show simple item record

dc.contributor.advisorMartinsone, Baiba
dc.contributor.authorArente, Elīna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-07-02T01:05:29Z
dc.date.available2021-07-02T01:05:29Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other83548
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55735
dc.description.abstractPētījuma mērķis bija noteikt, kādas saistības pastāv starp sociāli emocionālo kompetenci (SEK), dzīvesspēku un pašnovērtētām grūtībām pusaudžu izlasē un vai pastāv atšķirības starp divām vecuma grupām (10-12 g.v. un 15-16 g.v.) un dzimumiem. Mērķis bija noteikt, kā SEK un dzīvesspēks prognozē pašnovērtētās grūtības, kontrolējot vecumu un dzimumu. Pētījumam ir šķērsgriezuma dizains, izlase – 664 pusaudži. SEK tika mērīta ar SISS SELb-S, dzīvesspēks ar CD-RISC-10, pašnovērtētās grūtības ar SDQ self-report 11-16. Tika secināts, ka starp SEK, dzīvesspēku un pašnovērtētajām grūtībām pusaudžu izlasē pastāv nozīmīgas saistības. Vecāki pusaudži sev piedēvē augstāku dzīvesspēku. Zēni uzrāda augstāku dzīvesspēku, meitenes – augstākas SEK.
dc.description.abstractPurpose of the study was to find whether there are relationships among social emotional competence (SEC), resilience, and self-reported difficulties in adolescence, whether there are significant differences between two age groups (10-12 and 15-16) and gender. Goal was also to find how SEC and resilience forecast self-reported difficulties, keeping age and gender constant. The study is based on cross-section design, sample size is 664 adolescents. SEC was measured with SISS SELb-S, resilience with CD-RISC-10, and self-reported difficulties with SDQ self-report 11-16. Conclusions show that there are significant relationships among SEC, resilience and self-reported difficulties in the adolescent sample. Older adolescents show higher resilience. Boys show higher resilience, but girls – higher SEC.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPsiholoģija
dc.subjectsociāli emocionālā kompetence
dc.subjectdzīvesspēks
dc.subjectpašnovērtētās grūtības
dc.subjectpusaudži
dc.titleSociāli emocionālā kompetence, dzīvesspēks un pašnovērtētās grūtības dažādu vecumu skolēniem
dc.title.alternativeSocial Emotional Competence, Resilience and Self-Reported Difficulties in Students of Different Age
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record