Show simple item record

dc.contributor.advisorStikute, Elita
dc.contributor.authorSirmā, Paula Elizabete
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-07-02T01:05:29Z
dc.date.available2021-07-02T01:05:29Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other83587
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55742
dc.description.abstractDiplomdarba „Izpratnes veidošana par cilvēku renesansē un mūsdienās esejas žanra apguvē 10. klasē” mērķis ir izveidot tematam atbilstošu metodisko variantu, kas veicinātu skolēnu ieinteresētību. Diplomdarba saturu veido ievads un sešas nodaļas ar apakšnodaļām, kā arī secinājumi un pielikumi. Pirmajā nodaļā sniegts ieskats literatūras mācību priekšmeta specifikā. Otrā nodaļa veltīta renesanses laika iezīmēm un izpratnei par cilvēku šajā laikposmā. Trešajā nodaļā aplūkota esejas žanra specifika, kā arī esejas žanra pamatlicēja Mišela de Monteņa dzīves gājums un radošā darbība. Ceturtajā nodaļā aprakstīta skolotājas sagatavošanās darbam klasē. Piektajā nodaļā sistemātiskā izklāstā aplūkota temata apguvei veltīto mācību stundu norise. Sestajā nodaļā izvērtēts un analizēts skolotājas un skolēnu sadarbības rezultāts. Pielikumos apkopoti izstrādātie mācību materiāli, vērtēšanas kritēriji un skolēnu darbu paraugi. Izstrādātā metodiskā varianta efektivitāte pārbaudīta pedagoģiskās izmēģinājumdarbības laikā. Diplomdarbs iesakāms ne tikai studentiem un vidusskolas literatūras skolotājiem, bet arī citiem Mišela de Monteņa un esejas žanra interesentiem. Atslēgas vārdi – literatūras mācību priekšmets, Mišels de Monteņs, eseja, renesanse.
dc.description.abstractThe aim of the diploma paper “Creating an Understanding of the Concept of Man in Renaissance and Nowadays by Acquiring Essay Genre in Grade 10” is to create a methodological material corresponding to the topic, which would stimulate students' interest. The diploma paper consists of an introduction and six chapters with subsections, as well as conclusion and attachments. The first chapter provides an insight into the specifics of the subject of literature. The second chapter is devoted to the features of the Renaissance and understanding the concept of man during this period. The third chapter deals with the specifics of the essay genre, as well as the life and creative activity of the founder of the essay genre, Michel de Montaigne. The fourth chapter describes the teacher's preparation for classroom work. The fifth chapter systematically discusses the course of lessons devoted to the topic. The sixth chapter evaluates and analyses the result of teacher-student cooperation. The attachments summarize the developed teaching materials, assessment criteria and samples of students' work. The effectiveness of the developed methodological material has been tested during the pedagogical experimental activity. The diploma paper is recommended not only for students and high school literature teachers, but also for others interested in Michel de Montaigne and the essay genre. Keywords - literature, Michel de Montaigne, essay, the Renaissance.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectliteratūras mācību priekšmets
dc.subjectMišels de Monteņs
dc.subjecteseja
dc.subjectrenesanse
dc.titleIzpratnes veidošana par cilvēku renesansē un mūsdienās esejas žanra apguvē 10. klasē
dc.title.alternativeCreating an Understanding of the Concept of Man in Renaissance and Nowadays by Acquiring Essay Genre in Grade 10
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record