Kino skolēnu vizuālizpratnes veicināšanai vidusskolā
Author
Lielmane, Diāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Avotiņa, Austra
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba “Kino skolēnu vizuālizpratnes veicināšanai vidusskolā” mērķis ir izpētīt, noteikt un strukturēt kino pedagoģiskās iespējas skolēnu vizuālizpratnes veicināšanai vidusskolā. Kino ir viens no ietekmīgākajiem medijiem un mākslas formām, kas, apvienojot virkni vizuālo un audiālo elementu, spēj pasniegt skatītājam lielu vēstījuma apjomu. Izvērtējot kino pedagoģiskās iespējas, pētījumā tiek rasta atbilde uz to, kādi vizuālizpratnes pamatprincipi jāapgūst, izmantojot kino izglītībā, un kā veicināt vidusskolēnu vizuālizpratni ar kino starpniecību. Darba teorētiskajās nodaļās tiek aplūkots vizuālizpratnes jēdziens pedagoģijas un kino teorijas kontekstā, kā arī kino formas īpatnība un izglītojošā vērtība. Pētījuma rezultātā piedāvāta strukturēta pieeja kino integrēšanai mācību procesā, fokusējoties uz vizuālizpratnes principiem un akcentējot kino kā īpaša mākslas veida nozīmi izglītības procesā. The aim of the Master’s Thesis "Cinema for student visual literacy promotion in high school" is to research, identify and structure the pedagogical possibilities of cinema for promoting visual literacy in high school. Cinema is one of the most influential media and art forms, capable of presenting a large amount of messages to the viewer by combining a range of visual and aural elements. By assessing the pedagogical potential of cinema, this study seeks to answer the questions of what basic principles of visual literacy should be taught through cinema in education and how to promote visual literacy in high school students through cinema. The theoretical chapters of the thesis deal with the concept of visual literacy in the context of pedagogy and film theory, as well as the specificity and educational value of the film form. The result of the research is a structured approach to integrating cinema into the educational process, focusing on the principles of visual literacy and emphasising the importance of cinema as a specific art form in the educational process.