3. klases skolēnu lasītintereses veicināšanas iespējas latviešu valodas stundās
Author
Kūla-Zīle, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vulāne, Anna
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Darba 3. klases skolēnu lasītintereses veicināšanas iespējas latviešu valodas stundās mērķis – izpētīt un noskaidrot, kādas ir lasītintereses veicināšanas iespējas 3. klases latviešu valodas stundās, un izveidot un aprobēt metodisko materiālu kopu izmēģinājumdarbības veikšanai. Pētāmas problēmas atbilstību pašreizējai situācijai izglītības sistēmā nosaka skolēnu lasītintereses zudums. Diplomdarbā ir divas nodaļas ar vairākām apakšnodaļām. Pirmajā nodaļā izstrādāts lasītintereses veicināšanas teorētiskais pamatojums. Otrajā – raksturota izmēģinājumdarbības norise un rezultāti, kā arī izmēģinājumdarbībā iesaistītās 3. klases valodas pratības izaugsme. Nobeigumā apkopotas pētījumā gūtās būtiskākās atziņas. Pielikumā secīgi ievietoti divpadsmit izmēģinājumdarbības stundu konspekti un skolēnu mācību darba dinamika. The purpose for promoting The interest in reading of 3rd grade students for Latvian language lesson – to explore and to find out what are the opportunities for promoting reading interest in the 3rd grade Latvian language lessons, and to create and test a set of methodological materials for piloting. The research problems correspond to the current situation in the education system determined by the loss of students' interest in reading. The diploma paper consists of two chapters with several subchapters. The first chapter develops the theoretical basis for the promotion of the interest in reading. The second consists of the course and results of the pilot activity, as well as the development of the 3rd grade language proficiency involved in the pilot activity. The final chapter consists of the main findings and conclusions of the study. The appendix contains twelve summaries of pilot activity lessons and the dynamics of students' work.