Digitālo tehnoloģiju izmantošanas iespējas veselības un fiziskās aktivitātes mācību jomā pirmsskolā
Author
Jofe-Bordjakovska, Alina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Baranova, Sanita
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba temats ir “Digitālo tehnoloģiju izmantošanas iespējas veselības un fiziskās aktivitātes mācību jomā pirmsskolā”. Maģistra darba mērķis ir izpētīt digitālo tehnoloģiju izmantošanas iespējas veselības un fiziskās aktivitātes mācību jomā pirmsskolā. Maģistra darba teorētiskajā daļā tiek aplūkots digitālo tehnoloģiju izpratnes raksturojums, digitālo tehnoloģiju izmantošanas iespējas veselības un fiziskās aktivitātes mācību jomas pedagoģiskajā procesā, pirmsskolas skolotājiem nepieciešamās digitālās kompetences, veselības un fiziskās aktivitātes mācību jomas saturs bērncentrētā pedagoģiskajā procesā pirmsskolā un pirmsskolas vecumposma raksturojums. Maģistra darba empīriskajā daļā veikts pētījums par digitālo tehnoloģiju izmantošanas iespējām veselības un fiziskās aktivitātes mācību jomā. Pamatojoties uz pētījumu grupas bērnu novērošanu, ekspertu intervijas rezultātiem un pirmsskolas pedagogu aptaujas rezultātiem, izstrādāti ieteikumi digitālo tehnoloģiju izmantošanai veselības un fiziskās aktivitātes mācību jomā pirmsskolā. Maģistra darba pētījuma rezultātā secināts, kā veselības un fiziskās aktivitātes mācību jomā pirmsskolās izmanto dažādas digitālās tehnoloģijas, lai pilnveidotu bērnu digitālo pratību un pilnveidotu zināšanas veselības un fiziskās aktivitātes mācību jomā. Atslēgas vārdi: digitālās tehnoloģijas, tehnoloģijas, veselības un fiziskās aktivitātes, pirmsskola. Theme of master’s thesis is “Opportunities of using digital technologies in the field of health and physical activities in preschool”. The aim of the master’s thesis is to explore the possibilities of using digital technologies in the field of health and physical activities in preschool. The theoretical part of the master's thesis deals with digital technology awareness, the use of digital technologies in the pedagogical process of health and physical activity teaching, the required digital expertise of pre-school teachers, the content of health and physical activity teaching in the child-centred teaching process in preschool, and the characteristics of pre-primary childhood. A study in the empirical part of the master’s thesis on the feasibility of using digital technologies in the field of health and physical activities teaching. Based on the results of the follow-up study group for children, the expert interviews, and the results of the pre-school teacher survey to develop recommendations for the use of digital technologies in the field of health and physical activities. As part of the master's thesis, it is concluded that, in the field of health and physical activities in the field of teaching, the various digital technologies are used in preschool to improve their digital literacy and to improve their knowledge in the field of health and physical activities. Key words: digital technologies, technologies, health and physical activities, preschool.