Tiešsaistes sludinājumu platformu lietojamība
Author
Dzirkalis, Pāvils Dailis
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Dzilna, Agris
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Latvijā ir radītas neskaitāmas tiešsaistes sludinājumu platformas, bet tikai retā ir spējīga veidot vērā ņemamu lietotāju pulku. Digitālajā vidē dizainam ir liela nozīme pastāvīgu lietotāju piesaistei. Dizains atbild par to, kā digitālais produkts izskatīsies un cik ērti lietojams tas būs. Starp aktuālākajām sludinājumu platformām Latvijā ir redzami dažādas stilistikas dizaini, bet visi kā viens ir ērti lietojami. Šajā darbā tiek apskatīti, pēc autora domām, digitālajā vidē būtiski dizaina un lietojamības principi, tad tiek analizētas dažādas sludinājumu platformas, ņemot vērā izpētītos lietojamības un dizaina principus. Balstoties uz iegūto informāciju tiek izstrādāts tiešsaistes suldinājumu platformas dizains. There are countless online advertisement platforms made in Latvia. But only a few of them are able to make the regular user amount worth noticing. In digital environment design plays a big role in attracting regular users. Design is responsible for how the digital product will look and how usable it will be. Different design styles are used for each of the most popular advertisement platforms, but all as one are easy to use. In this paper there are reviewed design and usability principles which, in the author's opinion, strongly applies to the digital environment. Then based on these principles an analysis of several online advertisement platforms has been made. A design of an online advertisement platform has been created by taking in account all the gathered information.