Artikulu lietojums ar īpašvārdiem projektu pārskatos
Author
Guitāne, Lilita
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Kuzmina, Jana
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Darba mērķis ir izpētīt artikulu lietošanu ar īpašvārdiem projektu pārskatos. Pētījums balstās uz to biežuma noteikšanu veselības un digitālās ekonomikas projektu pārskatos. Turklāt abos tekstos identificētie īpašvārdi tiek sadalīti vairākas kategorijās. Pētījumā tiek izmantota diskursa analīzes metode. Iegūtie rezultāti atspoguļo to, ka visbiežāk tiek izmantots nulles artikuls; tā kā projektu nozīmīgas īpatnības ir atpazīstamība un unikalitāte, projektu un medicīnas testu nosaukumi ir lielākā īpašvārdu kategorija. Veselības projektu pārskatos lielākoties tiek lietoti ģeogrāfiskie nosaukumi, savukārt digitālās ekonomikas pārskatos biežāk tiek izmantoti zīmolu, organizāciju un iestāžu nosaukumi. Ģeogrāfiskās vienības galvenokārt tiek lietotas, lai atspoguļotu projekta atrašanās vietu un materiālu izcelsmi lielākoties medicīnas projektu pārskatos, tāpēc ka tie darbojas ar fiziskiem izgudrojumiem. Digitālās ekonomikas projektos galvenokārt tiek izmantoti tehniski izgudrojumi, tāpēc izšķiroša nozīme ir uzticamībai, pieminot zīmolus un iestādes, tāpēc noteiktais artikuls galvenokārt tika izmantots zīmolu, organizāciju un iestāžu nosaukumos. Atslēgas vārdi: artikuli, īpašvārdi, projektu pārskati, diskursa analīze The aim of the paper is to investigate article use with proper nouns in project reports. The research focuses on determining the frequency in two types of project reports concerning health and digital economy. Moreover, the type of proper nouns present in both corpora is established. The research method is discourse analysis. The results reveal that zero articles are most frequently used, and project and medical test names are the largest category of proper nouns as recognition and uniqueness is significant for any project. Health project reports predominately have geographical items, while in the reports on digital economy brand, organization, and institution names are used more frequently. Geographical names appeared mainly to show the project location and material origin, which is important for medical projects because they operate with physical products. Digital economy projects mainly use proper nouns to refer to technical inventions, thus, reliability through mentioning brands and institutions is crucial, therefore the definite article was mainly used in brand, organization, and institution names. Key words: articles, proper nouns, project reports, discourse analysis.