Gramatiskais un semantiskais radošums 2 līdz 5 gadu vecu bērnu valodā
Author
Martinsone, Sanita
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Urbanoviča, Inta
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbā tiek pētīts kādā veidā izpaužas 2 līdz 5 bērnu semantiskais un gramatiskais radošums. Savāktie valodas piemēri tiek izdalīti analoģijas un opozīcijas piemēros, kuri savukārt tiek analizēti vēl smalkāk. Divus līdz piecus gadus veci bērni ir sākotnējās valodas attīstības stadijā jeb mazās valodas periodā, kurā ir būtiski radīt pozitīvu vidi bērna runas un radošuma attīstībai. Darba uzdevumos ietilpst bērnu valodas piemēru iegūšana, klasificēšana un analīze. Darba mērķis: Izpētīt un klasificēt radošuma izpausmes 2 līdz 5 gadu vecu bērnu valodā. Darbā izmantotās pētniecības metodes: sociolingvistiskā, sinhroni aprakstošā un teorētiskās literatūras analīzes metode Atslēgas vārdi: Radošums, semantika, gramatika, fonētika, derivācija, analoģija, opozīcija, bērnu valoda ANNOTATION The bachelor’s thesis investigates the semantic and grammatical creativity of 2 to 5 years old children. The collected language examples are divided into examples of analogy and opposition some of them are analyzed even more detailed. Children aged two to five are in stage of initial language development or the period of small language in which it is important to create a positice environment for the development of the child’s speech and creativity. Tasks include obtaining, classifying and analyzing examples of children’s language. Aim ot the thesis: To study and classify the expressions of creativity in the language of 2 to 5 year old children. Research methods: Keywords: Creativity, semantics, grammar, phonetics, derivation, analogy, opposition, children’s language.