• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Modālo darbības vārdu lietojuma apguve augstskolā: satura un valodas integrētā paņēmiena perspektīva

Thumbnail
View/Open
306-83525-Ansone_Kristine_ka12085.pdf (5.417Mb)
Author
Ansone, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Farneste, Monta
Date
2021
Metadata
Show full item record
Abstract
Satura un valodas integrēta lietojums angļu valodas apguvē mūsdienīgas klasēs tiek uzskatīta par būtisku aspektu, lai veicinātu studentu spēju attīstīt savu komunikatīvo kompetenci modālo darbības vārdu apguvē. Šī pētījuma mērķis bija atklāt, kā CLIL paņēmiens veicina studentu izpratni un modālo darbības vārdu izmantošanu profesionālā kontekstā augstskolā. Lai sasniegtu mērķi, tika izmantota teorētiskās un empīriskās triangulācijas metodes caur sekundāro datu analīzi kā teorētisko pētījumu metodi un situāciju analīzes metodi caur anketu un interviju kā empīrisko pētījumu metodi. Darba praktiskajā daļā aprakstīta septiņpadsmit angļu filoloģijas bakalaura programmas 1. kursa studentu attīstība modālo darbības vārdu apguvē universitātē Latvijā. Secinājumi empīriskā pētījumā atklāja, ka CLIL paņēmiena izmantošana sekmēja studentu precīzāku modālo darbības vārdu pielietojamu.
 
The application of the Content and Language Integrated Learning method within the English as a Foreign Language mainstream classrooms is viewed as an essential aspect in promoting students’ ability to develop their communicative competence within acquisition of modal verbs. The goal of the research was to reveal how the CLIL method facilitates students’ comprehension and use of modal verbs in professional contexts at the tertiary level. In order to achieve the goal, the methods of theoretical and empirical triangulation were employed via secondary analysis as the theoretical research method, and case study, survey and an interview as the empirical research method. The practical part of the study describes development of acquisition of modal verbs by seventeen first-year undergraduate students majoring in English Philology in a university in Latvia. The results of the empirical study revealed that the application of the CLIL method facilitated students’ more accurate use of modal verbs in real-life settings.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/56143
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6782]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV