Manipulācijas tehniku izmantošana Covid-19 dezinformācijas izplatīšanā: Facebook lapu piemērs

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Latvijas Universitāte

Language

lav

Abstract

Bakalaura darbs „Manipulācijas tehniku izmantošana COVID-19 dezinformācijas izplatīšanā: Facebook lapu piemērs” ir izstrādāts ar mērķi izpētīt, ar kādiem manipulatīvajiem līdzekļiem visbiežāk tiek izplatīta COVID-19 dezinformācija „Facebook” lapās. Darba teorētisko bāzi veido apskats par sociālajiem medijiem, medijpratību, dezinformāciju, manipulāciju un tās taktikām gan starppersonu komunikācijā, gan sociālo mediju vidē. Izvirzītā darba problēma – līdz ar COVID-19 vīrusa izplatīšanos, sociālo tīklu informatīvajā telpā parādās nepatiesas ziņas un sagrozīta informācija saistībā ar COVID-19 vīrusa uzliesmojumu, kas tiešā veidā ietekmē cilvēku domāšanu un rīcību. Empīriskajā daļā izmantotas trīs metodes: intervijas ar sabiedrisko attiecību un sociālo mediju speciālistiem; aptauja, lai noskaidrotu „Facebook” lietotāju viedokli; kontentanalīze, lai noskaidrotu, kādas manipulācijas taktikas tiek izmantotas COVID-19 izplatītajā dezinformācijā.
Bachelor thesis “Using manipulation techniques to distribute Covid-19 disinformation: example of Facebook pages” has been designed to study the most common manipulative techniques of COVID-19 disinformation on Facebook pages. The theoretical base of work consists of an overview of social media, media literacy, disinformation, manipulation and its tactics. The problem of work that has been raised: with the spread of the COVID-19 virus, false news appears in the social network information room, which directly affects people's thinking and behaviour. In the empirical part of the work, three methods are used: interviews with PR and social media professionals; a survey to find out the attitude of Facebook users; a content analysis to find out what manipulation tactics are used in COVID-19 disinformation.

Citation

Relation

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By