Show simple item record

dc.contributor.advisorValtenbergs, Visvaldis
dc.contributor.authorMeldere, Aloiza
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2021-07-02T01:07:33Z
dc.date.available2021-07-02T01:07:33Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other83800
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/56350
dc.description.abstractBakalaura tēma ir "Sieviešu tēla reprezentācija Instagram platformā un tā uztvere pusaudžu vecuma meiteņu vidū." Darbā ir veikts pētījums par to, kā jaunas pusaudžu meitenes uztver "Instagram" vietnes saturu, analizējot "Instagram" platformas saturu, kurš tiek apskatīts ar teorijām par reprezentācijas un sievietes obejktivizācijas jautājumiem. Darba mērķis ir noskaidrot un izpētīt kā pusaudžu vecuma meitenes (vecuma grupā no 12-19 gadiem) uztver "Instagram" vietni un vai tā spēj atstāt iespaidu uz meitenēm pusaudžu vecumā, veicināt viedokļu maiņu par to, kādam ir jābūt sievietes tēlam, kāds izskats ir pieņemams, kā arī vai meitenes ņem piemēru no šajā platformā redzamajām personām (influencerēm, slavenībām). Pētījums aptver problēmu, kā "Instagram" vietnē sievietes tēlu atspoguļošana atstāj iespaidu uz pusaudžu meitenēm? Lai sasniegtu pētījuma rezultātus, tika izvirzīti pētnieciskie jautājumi: kā pusaudzes uztver sieviešu reprezentācijas "Instagram", kādas ir raksturīgās iezīmes sievietēm tēla veidošanā un sevis reprezentēšanā "Instagram" platformā un vai pusaudžu meitenes izprot objektivizācijas teorijas izpausmes un mūsdienu skaistuma pieņemtos standartus sociālajos tīklos. Pētījumā, izmantojot trīs pētniecības metodes - fokusa grupas interviju, aptauju un kontentanalīzi. Darba rezultātā apstiprinās pētnieciskie jautājumi un tiek pierādīts, ka pusaudžu meitenes uztver un saprot objektivizāciju "Instagram" vietnē, taču platforma spēj ietekmēt sievietes tēla skatījumu.
dc.description.abstractThe bachelor's thesis topic is "Women's image representation on the Instagram platform and its perception among teenage girls". The study examines how young teenage girls perceive the content of the “Instagram” site, how the content of the “Instagram” platform is analyzed, with the help of theories objectification theory and women's representation The aim of the job is to identify and explore how teenage girls (aged 12-19) perceive the Instagram website and whether it can influence girls in teenage age, promote a change of views on what must be a woman's image, what looks acceptable, and whether girls take an example from people on this platform (influencers, celebrities). The study covers the problem of how portraying a woman's images on an "Instagram" site makes an impression on teenage girls? In order to achieve the results of the study Research questions were raised: how do teenagers perceive women's representation on Instagram, what are the characteristics of women in the image formation and self-representation on the Instagram platform, and whether teenage girls understand the manifestations of objectification theory and accepted standards of modern beauty in social networks. In the study, have been used three research methods - a focus group interview, survey and concessional analysis. The work confirms research issues and demonstrate that teenage girls perceive and understand objectification on "Instagram", but the platform is able to influence the image view of a woman.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectKomunikācijas zinātne
dc.subjectobjektivizācija
dc.subjectInstagram
dc.subjectsievietes reprezentācija
dc.subjectpusaudzes
dc.titleSieviešu tēla reprezentācija Instagram platformā un tā uztvere pusaudžu vecuma meiteņu vidū
dc.title.alternativeWomen's image  representation on the Instagram platform and its perception among teenage girls
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record