Trīsgadīgu bērnu sociālo prasmju attīstīšana pirmsskolas izglītības iestādes organizētā dienas ritumā

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Latvijas Universitāte

Language

lav

Abstract

Trīs gadu vecumā bērna fiziskā un emocionālā attīstība ļauj bez īpašas piepūles apgūt daudz un dažādas prasmes, tajā skaitā arī sociālās prasmes. Tas notiek praktiski darbojoties piemērotā vidē. Pirmsskolas izglītības iestādē bērni pavada lielāko dienas daļu, tādēļ mērķtiecīgi organizēts dienas ritums veicina bērna sociālo prasmju attīstību un nostiprināšanu. Kvalifikācijas darba autore – Ilona Plaude. Kvalifikācijas darba nosaukums – Trīsgadīgu bērnu sociālo prasmju attīstīšana pirmsskolas izglītības iestādes organizētā dienas ritumā. Kvalifikācijas darba mērķis – noskaidrot iespējas, kā pirmsskolas izglītības iestādes organizētā dienas ritumā var sekmīgi veicināt sociālo prasmju attīstīšanu trīsgadīgiem bērniem. Kvalifikācijas darba saturs un rezultāti – darbs sastāv no divām daļām. Pirmajā daļā veikta teorētiskās literatūras izpēte un apkopoti dažādu autoru, pedagogu un psihologu viedokļi un atziņas par to, kas ir sociālās prasmes, dots trīsgadīgu bērnu attīstības raksturojums, kā arī aprakstītas iespējas, kā šajā vecumā veicināt sociālo prasmju attīstību. Darba otrajā daļā veikts praktisks pētījums pirmsskolas izglītības iestādes trīsgadīgo bērnu grupā. Iegūtie rezultāti ļauj secināt, ka mērķtiecīgi plānots un organizēts dienas ritums pirmsskolas izglītības iestādē veicina sociālo prasmju attīstīšanos un nostiprināšanos. To veicina skaitāmpanti, vingrinājumi un pieaugušā piemērs. Kvalifikācijas darba apjoms ir 53 lapaspuses, kas ietver 4 attēlus un 5 tabulas. Kvalifikācijas darbā izmantoti 27 literatūras avoti, no tiem 19 latviešu valodā, 3 angļu valodā un 5 krievu valodā. Darbam pievienots viens pielikums.
The physical and emotional development of three-year-old children allows them to acquire many different skills, including social skills, without much effort. This takes places in a practical environment. Children spend most of the day in the pre-school educational institution, so a purposefully organized rhythm of the day contributes to the development and strengthening of social skills. Author of the work is Ilona Plaude. Title of the work – Development of three-year-old children social skills in the rhythm of a day organized in pre-school educational institution. The aim of the research is to find out the possibilities to promote the development of social skills in pre-school educational institutions organized daily rhythm. The content and results. Work of the study consists of two parts. The first part researches the theoretical literature and summarizes the views and insights of various authors, educators and psychologists on what social skills are, describes the development or three-year-old children, and describes how to promote the development of social skills at this age. In the second part of the work, a practical research is carried out in a three-year-old children group in the pre-school educational institution. The obtained results allow concluding that purposefully planed and organized daily ritual in the pre-school educational institution promotes the development and strengthening of social skills. This is facilitated by counters, exercises and the example of adults. The volume of the work is 53 pages which includes 4 figures and 5 tables. 27 literature sources were used, of which 19 in Latvian, 3 in English and 5 in Russian. There is one attachment include to the work.

Citation

Relation

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By