Show simple item record

dc.contributor.advisorFreiberga, Inese
dc.contributor.authorGaile, Baiba
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:00Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:00Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other84936
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57166
dc.description.abstractKvalifikācijas darba tēma: Spēle kā lasītprasmes sekmēšanas līdzeklis 5-6 gadīgiem bērniem Darba autore : Baiba Gaile Darba zinātniskais vadītājs: Docenta p.i. Inese Freiberga Darba mērķis: Teorētiski analizēt un empīriski pārbaudīt spēles izmantošanas iespējas lasītprasmes sekmēšanai 5-6 gadu vecumā. Pētījuma hipotēze: Spēles sekmē lasītprasmi, ja: •Tās saturs atbilst bērna interesēm un ietver uzdevumus, kas saistīti ar lasītprasmes apguvi, •Tās bērnam ir pieejamas mācību vidē un pedagogs tās mērķtiecīgi iekļauj mācību procesā dienas gaitā. Darba teorētiskajā daļa: •Tiek analizēta lasītprasmes jēdzienu skatījums zinātniskajā literatūrā •Raksturots 5 – 6 gadīgo bērnu vecumposms lasītprasmes apguves kontekstā •Raksturota spēles būtība un spēļu veidi •Noskaidrotas spēļu izmantošanas iespējas lasītprasmes sekmēšanai 5 – 6 gadu vecumā Darba empīriskā daļa: •Analizēta psiholoģiskā un pedagoģiskā literatūra par bērna lasītprasmi un spēļu nozīmi tās sekmēšanā •Pārbaudītas spēles izmantošanas iespējas pedagoģiskā procesā lasītprasmes sekmēšanai Pētnieciskās darba metodes: •Novērošana •Vērtēšana •Pedagoģiskās izmēģinājuma darbības Kvalifikācijas darba apjoms ir 52 lpp, analizēti 31 literatūras avots, 4 attēli, 9 tabulas. Atslēgas vārdi: Lasītprasme, pirmsskolas vecuma bērni, spēles
dc.description.abstractQualification Work Theme: Game as a tool for promoting reading literacy for 5-6-year-olds Author of the work: Baiba Gaile Scientific Head of Work: Docent p.i. Inese Freiberga Objective of work: Theoretically analyse and empirically test the possibilities of using games to promote reading literacy at 5-6 years of age. Study hypothesis: Games contribute to reading literacy if: •It’s content is in the best interests of the child and includes tasks related to reading literacy, •They are available to the child in the learning environment and are targeted by the educator during the course of the day. Theoretical part of the work: •Analysis of reading skills concepts in scientific literature •Description of the age of 5–6-year-olds in the context of reading literacy •Described nature of the game and the types of games •Identified game usage options for promoting reading literacy at 5-6 years of age Empirical part of the work: •Analysis of psychological and pedagogical literature on children's reading skills and the role of games in promoting them •Tested games in pedagogical processes to promote reading literacy Research work methods: •Observation •Evaluation •Pedagogical pilot activities The size of the qualification work is p 52, 31 analysed sources of literature, 4 pictures, 9 tables Key words: Reading literacy, children of pre-school age, games
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectLasītprasme
dc.subjectPirmsskolas vecuma
dc.subjectBērni
dc.subjectSpēles
dc.titleSpēle kā lasītprasmes sekmēšanas līdzeklis 5-6 gadīgiem bērniem
dc.title.alternativeGame as a tool for promoting reading literacy for 5-6- years-olds
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record