4-5 gadus vecu bērnu pašapziņas veicināšana rotaļās pirmsskolā
Author
Jātniece, Karīna Elīze
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Eglīte, Inese
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas tēma. 4-5 gadus vecu bērnu pašapziņas veicināšana rotaļās pirmsskolā Darba vadītājs: Mg. paed. Inese Eglīte Pētījuma mērķis: Teorētiski un praktiski pētīt daudzveidīgu rotaļu izmantošanas iespējas 4-5 gadus vecu bērna pašapziņas sekmēšanai. Pētījuma objekts: 4-5 gadus vecu bērnu pašapziņa. Pētījuma priekšmets: rotaļas 4-5 gadus vecu bērnu pašapziņas veicināšanai. Pētījuma hipotēze. Bērnu pašapziņu iespējams veicināt, ja: •skolotāja pārzina 4-5 gadīgu bērnu vecumposma attīstības un pašapziņas attīstības likumsakarības, • tiek izmantotas daudzveidīgas piemērotas rotaļas pašapziņas sekmēšanai. Pētījuma teorētiskajā daļā raksturota pašapziņas būtība, analizētas 4-5 gadīgu bērnu vecumposma attīstības un pašapziņas likumsakarības. Raksturota pedagogu loma bērnu pašapziņas sekmēšanā, kā arī daudzveidīgās rotaļas kā pašapziņas sekmētājas. Pētījuma praktiskajā daļā tiek izstrādāti kritēriji un radītāji, pēc kuriem tiek sākotnēji vērotas bērnu pašapziņas prasmes, atlasītas 10 rotaļas, kas veicina bērnu pašapziņas veidošanos, bērni tiek pastiprināti vēroti šo rotaļu laikā, salīdzināti sākotnējās un atkārtotās vērošanas rezultāti. Hipotēze apstiprinās. Atslēgas vārdi: pašapziņa, 4-5 gadīgi bērni, rotaļas, pašvērtējums, pašizjūta, emocijas. Pētījuma apjoms: 54 lpp, 5 tabulas, 2 attēli, 73 literārie avoti. Qualification work theme. The development of self-awareness by playing games for children 4-5 years old. Supervisor: Mg. paed. Inese Eglite Purpose of the study: Theoretically and practically explore the possibilities of using a variety of play to promote the self-confidence of a child aged 4-5 years. Object of the study: self-confidence of children aged 4-5 years. Subject of the study: play to promote self-confidence in children aged 4-5 years. Study hypothesis. Children's self-confidence can be promoted if: •the teacher is familiar with the regularities of the development and self-confidence development of 4-5 year olds, •use a variety of suitable games to promote self-confidence. The theoretical part of the study describes the essence of self-confidence, analyzes the regularities of development and self-confidence of children aged 4-5 years. Has been described hhe role of teachers in promoting children's self-confidence, as well as the diverse play as a facilitator of self-confidence. In the practical part of the study, criteria and indicators are developed, according to which children's self-confidence skills are initially observed, select 10 games that contribute to children's self-confidence, children are watched more closely during these games, comparisons between initial and re-watch results. The hypothesis is confirmed. Key words: self-confidence, 4-5-year-olds, games, self-esteem, self-awareness, emotions. Study volume: 54 page, 5 tables, 2 images, 73 literary sources.