dc.contributor.advisor | Eglīte, Inese | |
dc.contributor.author | Ceimere, Evija | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2022-05-27T12:29:00Z | |
dc.date.available | 2022-05-27T12:29:00Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.other | 84942 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57170 | |
dc.description.abstract | Kvalifikācijas darba nosaukums: “Pirmsskolas vecuma bērnu patstāvības sekmēšana Montesori pedagoģijā”. Darba autore: Evija Ceimere Darba vadītāja: Mg.paed. Inese Eglīte Darba mērķis: Pētīt 3-4 gadīgu bērnu patstāvību un tās attīstīšanu caur Montesori pedagoģiju. Pētīšanas metodes: tika izmantotas teorētiskās un empīriskās metodes. Teorētiskās metodes- pedagoģiski psiholoģiskās un metodiskās literatūras analīze. Empīriskās metodes- pedagoģiskais vērojums, praktiskā darbība ar bērniem, iegūto rezultātu analīze. Teorētiskajā daļā tika analizēta 3-4 gadnieku patstāvības nozīmīgums un attīstīšana Montesori pedagoģijā. Praktiskajā daļā tika pētīts, kā Montesori materiālu izmantošana ietekmē bērnu patstāvības attīstīšanu. Pētījumā izvirzītā hipotēze apstiprinājās. Bērniem tika nodrošināta vide, kurā var attīstīt patstāvību caur Montesori materiāliem. Viņiem tika piedāvāti tādi uzdevumi, kuri ir atbilstoši viņu vecumposmam un kurus viņi ir spējīgi izdarīt. Bērni tika aicināti un motivēti apgūt jaunas prasmes, kuras viņiem palīdz kļūt patstāvīgākiem. Kvalifikācijas darba apjoms: kvalifikācijas darbs sastāv no 2 nodaļām, 46 lpp (bez pielikuma), 5 attēli, 4 tabulas, 2 pielikumi, izmantoti 30 literatūras avoti. | |
dc.description.abstract | The title of the qualification paper: “Advancing the independence of preschool children in Montessori pedagogy”. The author: Evija Ceimere The supervisor: Mg. paed. Inese Eglīte The purpose of the work: To study the independence of 3–4-year-old children and its development through Montessori pedagogy. Research methods: Theoretical and empirical methods were used. Theoretical methods -analysis of pedagogical, psychological, and methodological literature. Empirical methods - pedagogical observation, practical work with children, analysis of the obtained results. The theoretical part analysed the significance and development of 3–4-year-old independence in Montessori pedagogy. In the practical part there was a study on how the use of Montessori materials affects the development of children's independence. The hypothesis put forward in the study was confirmed. The children were provided with an environment in which they could develop independence through Montessori materials. They were offered tasks that were appropriate to their age and that they were able to do. Children were encouraged and motivated to learn new skills that would help them become more independent. Volume of the qualification paper: the qualification paper consists of 2 chapters, 46 pages (without appendix), 5 pictures, 4 tables, 2 appendices, 30 literature sources were used. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Pirmsskolas pedagoģija | |
dc.subject | 3-4 gadu veci bērni | |
dc.subject | attīstība | |
dc.subject | patstāvība | |
dc.subject | Montesori pedagoģija | |
dc.title | Pirmsskolas vecuma bērnu patstāvības sekmēšana Montesori pedagoģijā | |
dc.title.alternative | Advancing the independence of preschool children in Montessori pedagogy | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |