3-4 gadīgu bērnu patstāvības sekmēšana mākslinieciskajā darbībā
Author
Leitone, Elva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Freiberga, Inese
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Elva Leitone Bakalaura darba temats: 3-4 gadīgu bērnu patstāvības sekmēšana mākslinieciskajā darbībā Bakalaura darbs ir izstrādāts ar mērķi teorētiski un praktiski pētīt pirmsskolas vidējā vecuma bērna patstāvības sekmēšanu mākslinieciskajā darbībā, vizuālās mākslas nodarbībās. Darbs sastāv no divām daļām. Pirmā daļa ir teorētiskā bāze kurā atspoguļotas tādu latviešu un ārzemju teorētiķu atziņas, kā A. Špona, D. Dzintare, V. Golubina, M. Montesori, Bikova. A, Geidžs, N.L., Berliners, A. Havards, O.K Grigorovičs u.c. Otrā daļa - empīriskā bāze, kurā darba autore lai pierādītu izvirzīto hipotēzi, ka pirmsskolēnam patstāvības sekmēšana mākslinieciskajā darbībā norit veiksmīgāk ja, bērnam tiek nodrošināta emocionāli pozitīva vide kurā viņš jūtas droši un orientējās lietu kārtībā; bērnam tiek dota iespēja pašam veikt sagatavošanās/novākšanas darbus pirms un pēc mākslinieciskās darbības; pedagogs virza bērnu patstāvīgi domāt, radīt un stāstīt par savu māksliniecisko darbību, izvirza kritērijus pēc kuriem ar novērošanas metodi vērtē bērnu darbību, analizē un apkopo iegūtos datus. Salīdzinot iegūtos datus pētījuma beigās ir novērojama pozitīva dinamika bērnu patstāvības prasmju attīstībā. Atslēgas vārdi: patstāvība, patstāvības veicināšana, mākslinieciskā darbība, vidējā vecuma pirmsskolēns, pirmsskolas pedagogs. Bakalaura darba apjoms: 55 lapaspušu skaits, 13 attēli, 4 tabulas, 40 literatūras avoti, 5 pielikumi. Author of the paper: Elva Leitone The topic of the bachelor's thesis: Promoting the independence of 3-4 year old children in artistic activity The bachelor's thesis has been developed with the aim of theoretically and practically research the promotion of the independence of a preschooler in artistic activity, visual art classes. The paper consists of two parts. The first part is the theoretical basis, which reflects the findings of such Latvian and foreign theorists as A. Spona, D. Dzintare, V. Golubina, M. Montessori, Bikov. A, Gadge, N.L., Berliner, A. Havard, O.K Grigorovic and others. The second part - the empirical basis, where the author to prove the hypothesis that the preschooler is more successful in promoting independence in artistic activities, if the child is provided with an emotionally positive environment in which he/she feels safe and oriented; the child is given the opportunity to arrange the work environment himself/herself before and after the artistic activity; the teacher directs the child to think, create and tell about his/her artistic activity independently, sets criteria according to which the activity of children is evaluated with the method of observation, analyzes and summarizes the obtained data. Comparing the obtained data at the end of the study, a positive dynamics in the development of children's independence skills is observed. Keywords: independence, promotion of independence, artistic activity, preschooler, preschool teacher. The scope of the bachelor's thesis: 55 pages, 13 figures, 4 tables, 40 references, 5 appendices.