Skolotāju mācību stratēģiju saistība ar skolēnu sasniegumiem matemātikā
Author
Gaugere, Baiba
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Geske, Andrejs
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Darba tēma ir “Skolotāja mācību stratēģiju saistība ar skolēnu sasniegumiem matemātikā”. Darba mērķis ir analizēt dažādu mācību stratēģiju pieejas saistību ar skolēna sasniegumiem matemātikā. Teorētiskajā daļā apkopotas psihologu un pedagogu teorijas un atziņas, kā arī aplūkoti dažādu pētījumu dati. Balstoties uz izglītības nozares speciālistu izpētes datiem, atzinumiem un teoriju, tiek analizēta mācību stratēģiju saistība ar skolēnu sasniegumiem matemātikā. Maģistra darba ietvaros autore analizēs pieejamo metodisko līdzekļu un rekomendāciju klāstu, saistot tos ar TIMSS rezultātiem. Pētījuma rezultāti liecina, ka matemātikas mācīšanai var izmantot dažādas stratēģijas, bet skolotājiem, lai uzlabotu sasniegumus matemātikā, ir jābūt zinošiem kāda mācīšanas stratēģija ir piemērota konkrētajai sasnieguma grupai. The topic of the thesis is "Relationship between teacher learning strategies and students’ achievements in mathematics". The aim of this work is to analyze the relationship between different learning strategies and student achievement in mathematics. The theoretical part summarizes the theories and findings of psychologists and teachers, as well as data from various studies. Based on the research data, findings and theory of education specialists, the relationship between learning strategies and students' achievements in mathematics is analysed. Within the framework of the master's thesis, the author will analyse the range of available methodological tools and recommendations, linking it with the results of TIMSS. The results of the study show that different strategies can be used to teach mathematics, but teachers need to know what learning strategy is appropriate for a particular achievement group to improve their achievement in mathematics.