Show simple item record

dc.contributor.advisorOdiņa, Indra
dc.contributor.authorSemjonova, Simona
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:13Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:13Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other85033
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57235
dc.description.abstractSkolotāju atbiruma dēļ, ko izraisa novecošanās, izdegšana un pārmaiņas izglītības sistēmā, ik gadu daļa vakanču skolās paliek neaizpildītas. Maģistra darba "Skolotāju dzīvesspēka veicināšana palikšanai profesijā" mērķis ir izpētīt, kā dzīvesspēks var veicināt skolotāju palikšanu profesijā. Lai sasniegtu darba mērķi, ir veikts fenomenoloģiskais pētījums. Datu ieguvei tiek izmantota anketa skolotājiem (Dzīvesspēka aptauja pieaugušajiem Resilience Scale for Adults), lai noteiktu viņu dzīvesspēku un atlasītu kandidātus intervijai. Naratīvās intervijas ir veiktas ar astoņiem skolotājiem trīs dažādos karjeras posmos – ar stāžu līdz pieciem gadiem, ar stāžu no sešiem līdz piecpadsmit gadiem un ar vairāk kā piecpadsmit gadu stāžu. Intervētie skolotāji pārstāv trīs dažādas pilsētas, dažāda izmēra skolas un gan privātskolas, gan valsts skolas. Intervijās ir pētīta skolotāju izpratne par dzīvesspēku un viņu pieredze kā dzīvesspēcīgiem skolotājiem. Balstoties uz naratīvo interviju datiem, tiek piedāvāti veidi, kā skolotājiem saglabāt dzīvesspēku. Ir noskaidrots, ka dzīvesspēks palīdz skolotājiem palikt profesijā, jo dzīvesspēcīgi skolotāji spēj izmantot savus iekšējos un ārējos resursus, lai tiktu galā ar profesionālās dzīves izaicinājumiem.
dc.description.abstractWith the growing teacher attrition rates caused by aging, burnout, and changes in the education system many teaching positions remain vacant every year. The aim of the Thesis "Promoting Teacher Resilience to Remain in the Profession" is to explore how teacher resilience can help teachers remain in the profession. Phenomenological research is carried out to reach the aim of the Thesis. A questionnaire for in-service teachers is used to measure their resilience with the Resilience Scale for Adults (RSA) and select interview candidates. Narrative interviews are carried out with eight resilient teachers in three different stages of their careers – working as teachers five years or less, six to fifteen years and more than fifteen years. The interviewees represent three different cities, various school sizes, and both private and public schools. In the interviews, the teachers’ understanding of resilience and their experiences as resilient educators are explored. Based on the narrative interviews, ways to maintain teacher resilience are proposed. It is found that resilient teachers are more likely to remain in the profession, as they are able to mobilize their internal and external resources to cope with the challenges of the job.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectskolotāju dzīvesspēks
dc.subjectskolotāju atbirums
dc.subjectskolotāju palikšana profesijā
dc.subjectskolotāju karjeras posmi
dc.subjectteacher resilience
dc.titleSkolotāju dzīvesspēka veicināšana palikšanai profesijā
dc.title.alternativePromoting Teacher Resilience to Remain in the Profession
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record