3-4 gadīgu bērnu dzīvesprasmju sekmēšana rotaļās

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Latvijas Universitāte

Language

lav

Abstract

Bakalaura darba tēma: „3-4 gadīgu bērnu dzīvesprasmju sekmēšana rotaļās”. Darba autore: Agnese Turkopule. Bakalaura darba pētījuma mērķis: analizēt teorētisko literatūru par dzīvesprasmēm, to sekmēšanu jaunākā pirmsskolas vecuma bērniem rotaļās. Pētījums sastāv no teorētiskās un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā: analizēta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra par dzīvesprasmēm, sniegts dzīvesprasmju vispārīgs raksturojums, analizētas jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstības likumsakarības, apkopots rotaļas vispārīgs raksturojums un atklāta rotaļu nozīme pirmsskolēnu pašapkalpošanās prasmju sekmēšanai. Empīriskajā daļā: aprakstīts empīriskais pētījums, kurā atklātas rotaļu izmantošanas iespējas 3-4 gadīgu bērnu pašapkalpošanās prasmju sekmēšanai. Pētījuma gaitā apstiprinājās izvirzītā hipotēze, ka didaktiskās spēles sekmē 3 – 4 gadīgu bērnu pašapkalpošanās prasmes, ja: •skolotājs radīs pozitīvu pedagoģisko vidi; •izmantotās spēles atbilst bērnu interesēm, vēlmēm, pieredzei, attīstības līmenim; •skolotājs virzīs bērnus patstāvīgai rotaļu darbībai. Bakalaura darba struktūra: ievads, divas nodaļas, 4 tabulas, 22 attēli, secinājumi, priekšlikumi, 6 pielikumi, 93 izmantotās literatūras un informācijas avoti (50 avoti no tiem svešvalodās). Darba apjoms - 72 lapas. Bakalaura darba materiāli: materiālus iespējams izmantot pirmsskolas skolotāju darbā un jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstības likumsakarību noteikšanai, kā arī rotaļnodarbības organizēšanai, lai sekmētu pašapkalpošanās prasmju apgūšanu. Atslēgvārdi: dzīvesprasmes, pašapkalpošanās prasme, attīstība, jaunākais pirmsskolas vecums, rotaļa.
The topic of the bachelor's thesis: “Promoting the life skills of 3–4-year-old children in games” Author of the work: Agnese Turkopule. The aim of the bachelor's thesis research: to analyze the theoretical literature on life skills, their promotion for children of the youngest preschool age in games. The study consists of a theoretical and an empirical part. In the theoretical part: pedagogical and psychological literature on life skills is analyzed, general description of life skills is provided, regularities of development of younger preschool children are analyzed, general description of the play is summarized and the role of play in promoting preschool self-service skills is revealed. In the empirical part: an empirical study is described, which reveals the possibilities of using toys to promote self-service skills of 3-4-year-old children. During the research, the hypothesis that didactic games promote self-service skills was confirmed if: •the teacher will create a positive pedagogical environment; •the games used correspond to the interests, wishes, experience, and level of development of the children; •the teacher will guide the children to play independently. Structure of the bachelor's thesis: introduction, two chapters, 4 tables, 22 figures, conclusions, proposals, 6 appendices, 93 sources of used literature and information (50 sources in foreign languages). Thesis consists of 72 pages. Bachelor's thesis materials: the materials can be used in the work of pre-school teachers and to determine the regularities of the development of young children of pre-school age, as well as to organize play lessons in order to promote the acquisition of self-service skills. Keywords: life skills, self-service skills, development, youngest preschool age, play.

Citation

Relation

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By