4 – 5 gadīgu bērnu vārdu krājuma bagātināšana āra nodarbībās
Author
Nierliņa, Madara
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba autors: Madara Nierliņa Bakalaura darba temats: „4 – 5 gadīgu bērnu vārdu krājuma bagātināšana āra nodarbībās”. Mērķis: Izzināt 4 – 5 gadīgu bērnu vārdu krājuma paplašināšanas iespējas āra nodarbībās. Darba pirmajā nodaļā tiek aprakstīts tas, kā valodas un runas attīstība ir ciešā saiknē ar cilvēku sociālo savstarpējo ietekmi. Tādēļ tas ir svarīgs priekšnoteikums sekmīgai socializācijai. Runas attīstība saistīta ar apziņas augšanu. Kopīgi darboties un bagātināt bērnu vārdu krājumu – nozīmē pakāpeniski mācīt bērniem jaunus vārdus, veidojot pareizu priekšstatu par valodas lietošanu. Otrajā nodaļā tika veikts empīriskais pētījums par to, kā nodarbības ārā var bagātināt vārda krājumus pirmsskolas vecuma bērniem. Tika izvērtēts un analizēts bērnu vārdu krājums, uzsākot pētījumus un to izskaņā. Vārdu krājuma bagātināšana tika sekmēta ar āra rotaļu palīdzību, un veikta visaptveroša, interesanta salīdzinošā analīze. Empīriskajā daļā apstiprinājās hipotēze, ka rotaļas un spēles āra nodarbībās ir sekmīgs process vārdu krājuma attīstībā. Kā arī liela nozīme ir pieaugušo aktīvai klātesamībai ar interesantu pedagoģisko līdzdarbību. Jo tikai tādā veidā var bērnos modināt patiesu interesi par dabu sev apkārt. Atslēgas vārdi: izglītība, sadarbība, āra nodarbība, rotaļa, spēle. Bakalaura darbs sastāv no 51 lappusēm, tsk. – 4 tabulas, 6 attēli, 6 pielikumi. Izmantoti 48 informācijas avoti. Author of the bachelor's thesis: Madara Nierlina Bachelor's thesis topic: „Enrichment of vocabulary for children aged 4 - 5 using outdoor activities”. The objective: Cognize the possibilities of expanding the vocabulary of 4 - 5 year old children during outdoor lessons. The first chapter describes how the development of language and speech is closely related to the social interaction of people. It is therefore an important precondition for successful socialization. The development of speech is associated with the growth of consciousness. Working together and enriching children's vocabulary - means gradually teaching children new words, creating a correct idea of language use. In the second chapter, an empirical study was conducted on how outdoor activities can enrich vocabulary for preschool children. Children's vocabulary was assessed and analyzed at the beginning and at the end of the study. Vocabulary enrichment was facilitated through outdoor play, and a comprehensive, interesting comparative analysis was conducted. The empirical part confirmed the hypothesis that outdoor games and outdoor activities are a successful process in the development of vocabulary. The active presence of adults with interesting pedagogical participation is also of great importance. Because in this way, children can awaken a genuine interest in the nature around them. The Keywords: education, cooperation, outdoor activity, play, game. The bachelor thesis consists of 51 pages, incl. – 4 tables, 6 pictures, 6 attachments. Sources of information used 48.