Show simple item record

dc.contributor.advisorKalēja-Gasparoviča, Daiga
dc.contributor.authorKuriņa, Sanita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:21Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:21Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other85123
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57291
dc.description.abstractBakalaura darba tēma “ 3-4 gadīgu bērnu sensoro spēju attīstība vizuālajā mākslā pirmsskolā” Cilvēka izpratne par apkārtējo pasauli sākas ar sajūtu un uztveres attīstību, kas rada nepieciešamos priekšnoteikumus. Uztveres un sajūtu attīstība veiksmīgāk notiek mērķtiecīgas, jēgpilnas darbības apstākļos (vizuālās mākslas nodarbībās), kas ne tikai rada labvēlīgus apstākļus sajūtu un uztveres attīstībai, bet arī rada nepieciešamību apgūt formu, krāsu un telpisko orientāciju. Bakalaura darba 1.nodaļā tiek aplūkota teorija par sensorajām spējām, kā arī autoru atziņas, viedokļi par sensoro spēju nepieciešamību un to attīstīšanu, pilnveidošanu. Lai varētu izprast sensoro spēju attīstības līmeni sākotnēji tiek novērtēti bērni un to sensoro spēju attīstības līmenis. Darba 2. nodaļā tiek skatīti pirmsskolas vizuālās mākslas mācību saturs un tā nozīmīgums sensoro spēju attīstīšanā. Kā arī tiek izanalizēta katra caurviju prasme, ko tā spēj attīstīt un pilnveidot bērnu sensorajā attīstībā. Darba 3. nodaļā tiek pētīts empīriskais pētījums, metodoloģija un bērnu sākotnējais novērtējums. Tiek izvirzīti kritēriji, pēc kuriem tiks vērtētas bērnu sensorās spējas vizuālās mākslas nodarbībās pirmsskolā. Darba noslēgumā empīriskais pētījuma rezultāti tiek apkopoti un analizēti. Pamatojoties uz rezultātiem var secināt, ka vizuālā māksla pirmsskolā ir svarīga, lai sekmīgi attīstītu bērnu sensoro attīstību. Bakalaura darba apjoms: 55 lpp., 14 attēli, 6 tabulas, 69 literatūras avoti, 2 pielikumi.  
dc.description.abstractBachelor's job theme “3-4 year old children sensory developing in visual art preschool” A person's understanding of the world around them begins with the development of feelings and perceptions, which create the necessary preconditions. The evolution of understanding and feelings takes place more successfully in the conditions of purposeful, meaningful activity (visual art lessons), which not only creates favorable conditions for the development of feelings and perceptions, but also creates the need to learn form, color and spatial orientation. Chapter 1 of the bachelor's thesis deals with the theory of sensory abilities, as well as the authors' findings, opinions on the need for sensory abilities and their acquirement, improvement. In order to be able to understand the level of development of sensory abilities, children and their level of evolvement of sensory abilities are initially assessed. Chapter 2 deals with the content of preschool visual arts teaching and so on the development of sensory abilities. Also, each transversal skill that it is able to develop and improve in children's sensory improvement is analyzed. Chapter 3 explores empirical research, methodology, and initial assessment of children. Criteria are set according to which children's sensory abilities in pre-school visual arts classes will be assessed. At the end of the work, the results of the empirical research are summarized and analyzed. Based on the results, it can be concluded that visual arts in preschool are important for the successful progress of children's sensory development. Bachelor's thesis volume: 55 pages, 14 pictures, 6 tables, 69 sources of literature, 2 attachments.  
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectSensoro spēju teorija
dc.subjectMācību saturs
dc.subjectMetodoloģija
dc.subjectPētījuma norise, analīze
dc.title3-4 gadīgu bērnu sensoro spēju attīstība vizuālajā mākslā pirmsskolā
dc.title.alternative3-4 year old children sensory developing in visual art preschool
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record