Show simple item record

dc.contributor.advisorStangaine, Inga
dc.contributor.authorKukle, Olga
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:23Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:23Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other85157
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57310
dc.description.abstractBakalaura darba autors: Olga Kukle Bakalaura darba temats: Literārie darbi vidējā pirmsskolas vecuma bērnu stāstītprasmes sekmēšanai. Darba mērķis: pētīt vidējā pirmsskolas vecuma bērnu stāstītprasmes veidošanos literāro darbu iepazīšanas procesā. Pētījuma uzdevumi: •analizēt valodas un runas būtību dažādu autoru skatījumā. •izzināt bērnu stāstītprasmes veidošanās nosacījumus. •teorētiski un praktiski pētīt literāro darbu izmantošanas iespējas bērnu stāstītprasmes sekmēšanai. Bakalaura darbs sastāv no 2 daļām – teorētiskās un empīriskās. Darba teorētiskajā daļā tiek sniegts valodas un runas attīstības raksturojums, analizēta pedagoģiskā, psiholoģiskā, logopēdiskā un metodiskā literatūra, atbilstoša vidējā pirmsskolas vecuma bērnu stāstītprasmes sekmēšanai. Izpētīti un apkopoti skolotāja uzdevumi bērna stāstītprasmes pilnveidošanai. Atklāts, ka stāstītprasme ir viena no galvenajiem uzdevumiem vidējā pirmsskolas vecuma bērniem. Teorētiskā daļa balstīta uz V. Golubinas, A. Tauriņas, I, Briškas, D. Medziņas, D. Markusa, I. Vedina, Н. Iļjinas un citu autora atziņām. Darba otrajā nodaļā tika veikts empīriskais pētījums – kā, ar atstāstījumu, attēliem un radošo stāstījumu, var veicināt vidējā pirmsskolas vecuma bērnu stāstīprasmes attīstību. Tika novēroti bērni, izstrādāti stāstītprasmes vērtēšanas kritēriji, pēc kuriem ir vērtēts bērnu stāstītprasmes līmenis pētījuma sākumā un beigās. Rezultāti ir analizēti un atspoguļoti tabulās. Empīriskajā daļā apstiprinājās hipotēze, ka literārie darbi sekmē bērnu stāstītprasmi tad, ja tie tiek atlasīti atbilstoši bērna attīstības pakāpei, interesēm un pieredzei, un ja tiek radīta stāstīšanu rosinoša vide – krāsaini attēli kurus bērni paši var izvēlēties, aplūkot un pastāstīt par tiem, rotaļlietas, paštaisīti zīmējumi atstāstīšanai un pasakas turpinājumam. Atslēgas vārdi: stāstītprasmes sekmēšana, literārie darbi, stāstītprasmes pilnveidošana, vidēja pirmsskolas vecuma bērni (4– 5 gadi). Bakalaura darbs sastāv no 73 lappusēm, tsk. – 4 tabulas, 21 attēli, 2 pielikumi. Izmantoti 60 informācijas avoti.
dc.description.abstractBachelor thesis’ author: Olga Kukle Bachelor thesis theme: Literary stories to promote storytelling skills for average preschool children. Thesis target: to research preschool children storytelling formation via introduction with literary stories. Research tasks: •to analyse the essence of language and speech of various authors. •to find out kids’ storytelling formation criterions. •to research literary stories’ possibilities to use for children storytelling formation from theoretical and practical perspective. Bachelor thesis consists of two parts – theoretical and empirical. At theoretical part there is provided characteristics of language and speech development, analysed pedagogical, psychological, speech therapy and methodological literature, appropriate to formation of preschool children storytelling skills. There are explored and compiled tasks for teacher to improve children storytelling skills. Concluded that storytelling skills are one of most essential tasks for preschool children. Thesis’ theoretical part is based on following authors’ works - V. Golubina, A. Taurina, I, Briska, D. Medzina, D. Markuss, I. Vedina, Н. Iļjina. At thesis’ second part there has been done empirical research – how to promote the development of storytelling skills for preschool kids via retelling, pictures and creative narrative of stories. The kids were observed, criterions for evaluation of storytelling skills were estimated, according to what evaluation of kids’ storytelling skills prior to research and after were made. The results are analysed and revealed in tables. At empirical part there was hypothesis confirmed that literal stories promote children’s storytelling skills if selected to according to kids’ degree of development, previous history and interests, and if positive environment for storytelling is created – colourful pictures available, what children can choose and show themselves, with capability for kid to tell the story, as well as toys, self-made pictures available for story retelling and even continuing of it. Key words: storytelling promotion, literary stories, storytelling improvement, preschool kids (4-5 years old). Bachelor thesis consists of 73 pages, including 4 tables, 25 pictures, 2 annexes. There are 60 information sources used in this bachelor thesis.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectstāstītprasmes sekmēšana
dc.subjectliterārie darbi
dc.subjectstāstītprasmes pilnveidošana
dc.subjectvidēja pirmsskolas vecuma bērni (4– 5 gadi).
dc.titleLiterārie darbi vidējā pirmsskolas vecuma bērnu stāstītprasmes sekmēšanai
dc.title.alternativeLiterary stories to promote storytelling skills for average preschool children.
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record