Programmas ''Garīgās veselības veicināšana skolā'' ieviešanas novērtējums
Автор
Andiņa, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stokenberga, Ieva
Дата
2021Metadata
Показать полную информациюАннотации
Veiktajos pētījumos Latvijā un pasaulē tika secināts, ka bērni un pusaudži cieš no dažādām garīgās veselības problēmām. Vēl vairāk garīgo veselību negatīvi ietekmēja Covid - 19 pandēmija un attālinātās mācības. Balstoties uz jau esošajām garīgās veselības programmu bāzes, tika īstenota programma “Garīgās veselības veicināšana skolās”. Maģistra darba mērķis ir novērtēt programmas “Garīgās veselība vecināšana skolā” ieviešanas procesa kvalitāti, balstoties uz izvirzītajiem kritērijiem, un sniegt priekšlikumus turpmākai programmas īstenošanai. Programmas ieviešanas uzraudzībai tika izveidota monitoringa jeb ieviešanas uzraudzības sistēma, kura turpinājās arī attālinātā mācību procesa laikā un daļa no tās procesā iegūtajiem datiem, ko sniedza projektā iesaistītie pedagogi tika izmantoti šajā novērtējuma pētījumā. Pētījuma 1. posmā notika projekta ietvaros iesaistīto pedagogu aizpildīto pašrefleksijas formu datu ievade elektroniskā formātā. Pētījuma 2. posmā notika iegūto datu grupēšana un analizēšana atbilstoši izvirzītajiem kritērijiem. 3. posmā tika veikta kvalitatīvā kontentanalīze. 4. posmā balstoties uz veikto analīzi tika apkopoti rezultāti un priekšlikumi rokasgrāmatu tālākai izmantošanai. Būtiskākā atšķirība starp abām rokasgrāmatām ir tā, ka rokasgrāmatai pirmsskola/sākumskola bija augstāka uzticamība, ko var vislielākā mērā skaidrot ar attālināto mācību procesu. Attālināto mācību dēļ daudzums bija zemākā līmenī, nekā programmā paredzēts. Atsaucības līmenis no bērnu/skolēnu puses nodarbību laikā bija augstā līmenī, ieviešot abas rokasgrāmatas. Rokasgrāmatu kvalitātes radītājs ir augstā līmenī, jo vadot nodarbības kā galvenie panākumi tika izvirzīti aktīva līdzdalība, viedokļu paušana un iesaiste nodarbību laikā. Pielāgošana abām rokasgrāmatām tika veikta attālināto mācību ietekmē, pielāgojot materiālus un aktivitātes attālinātajam mācību procesam, kā arī papildinot materiālus ar citiem resursiem, kuri netika iekļauti rokasgrāmatās. Neskatoties uz attālināto mācību procesu, ieviešanas kvalitāte abām rokasgrāmatām nav būtisku atšķirību. Kopuma var secināt, ka rokasgrāmatas tika ieviesta atbilstošā kvalitātē. Darba apjoms 80 lpp., darbā ietverti 9 attēli, 7 tabulas, izmantotās literatūras sarakstā 140 vienības, darbam pievienoti 10 pielikumi. Studies in Latvia and around the world have concluded that children and adolescents suffer from a variety of mental health problems. Mental health was further adversely affected by the Covid - 19 pandemic and distance learning. Based on existing mental health programs, there was implemented the program “Mental Health Promotion at school”. The aim of the master's thesis is to assess the quality of the implementation process of the program "Mental Health Promotion at school" based on the set criteria, and to provide proposals for the further implementation of the program. For the program implementation monitoring was set up the monitoring system or monitor the implementation of the program, which continued during the distance learning process and some of the data obtained in the process provided by the teachers involved in the project were used in this evaluation study. In the 1st stage of the research, the data of the self-reflection forms filled in by the teachers involved in the project were entered in electronic format. In the 2nd stage of the research, the obtained data were grouped and analyzed according to the set criteria. In the 3rd stage was performed the qualitative content analysis. In the 4th stage, based on the performed analysis, the results, and suggestions for further use of the handbook for educators are summarized. The main difference between the two manuals is that in pre-school / primary school there was a higher reliability, which can best be explained due to the distance learning process. Due to distance learning, the amount was lower than expected in the program. The level of response from children / students during the lessons was high with the introduction of both manuals. The quality ratio of the handbooks is high, as active participation, expression and involvement in activities were identified as key factors. Adaptations to both manuals were made as a result of distance learning, adapting materials and activities to the distance learning process, and supplementing the materials with other resources not included in the manuals. Despite the distance learning there was no significant change in the quality of implementation of both handbooks. Overall, it can be concluded that the manuals were implemented in the appropriate quality. Thesis consists of 80 pages, including 9 images, 7 tables, 140 bibliographies, 10 appendices.