Show simple item record

dc.contributor.advisorVigule, Dagnija
dc.contributor.authorŠeimane, Jūlija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:24Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:24Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other85161
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57314
dc.description.abstractDarba autors: Jūlija Šeimane Bakalaura darba temats: 5-6 gadus vecu bērnu kritiskās domāšanas attīstības iespējas matemātisko priekšstatu veidošanas procesā. Darba mērķis: teorētiski izpētot pirmsskolas vecuma bērnu kritiskās domāšanas attīstības iespējas, izstrādāt programmu tās attīstībai matemātisko priekšstatu veidošanas procesā un empīriski pārbaudīt tās efektivitāti. Darbs sastāv no 2 daļām – teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā daļā tika veikta zinātniski pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras, kā arī Latvijas Republikas izglītības vadlīniju izpēte par pirmsskolas vecuma bērnu kritiskās domāšanas attīstības nozīmi un paņēmieniem. Tika noskaidrots, ka kritiskās domāšanas raksturīgās iezīmes ir novērošana, neatkarība un individualitāte, bet tās izcelsmes avots ir informācija, bez kuras cilvēks nevar kritiski domāt. Darba empīriskajā daļā veikta 5-6 gadus vecu bērnu empīriskā novērošana ar mērķi novērtēt viņu kritiskās domāšanas attīstības līmeni, izstrādāta programma kritiskās domāšanas attīstībai matemātikas stundās un pedagoģiskās izmēģinājumdarbības gaitā veikta tās aprobācija, kā arī veikta iegūto datu apstrāde un analīze. Iegūtie pētījuma rezultāti liecina par kritiskās domāšanas attīstības tehnoloģijas izmantošanas efektivitāti, jo tā veicina informācijas uztveri, bērnu interesi gan par apgūstamo materiālu, gan par pašu mācību procesu, attīsta prasmi kritiski domāt un sadarboties ar citiem. Bakalaura darba apjoms: 51 lapa, 5 attēli, 6 tabulas, 42 literatūras avoti, no tiem: 17 – latviešu valodā, 10 – angļu valodā, 15 – krievu valodā.
dc.description.abstractAuthor of the thesis: Jūlija Šeimane The thesis of Bachelor work is “Possibilities for the development of critical thinking of 5-6 years old children in the process of forming mathematical ideas”. The aim of the work is to theoretically study the possibilities of the development of critical thinking of preschool children, to develop a program for its development in the process of forming mathematical ideas and to empirically test its effectiveness. The work consists of 2 parts - theoretical and empirical. In the theoretical part, the research of scientific pedagogical and psychological literature, as well as the educational guidelines of the Republic of Latvia on the significance and methods of the development of critical thinking of preschool children was carried out. It has been found that the characteristics of critical thinking are observation, independence, and individuality, but the source of which is information without which one cannot think critically. In the empirical part of the work, empirical observation of 5-6 year old children was performed with the aim to assess the level of development of their critical thinking, a program for the development of critical thinking in mathematics lessons was developed and approbation was performed during the pedagogical experimentation, as well as The results of the research show the effectiveness of the use of critical thinking development technology, as it promotes the perception of information, children's interest in both the material to be learned and the learning process itself, develops the ability to think critically and cooperate with others. The Bachelor`s work is written on 51 pages, including 5 pictures, 6 tables. 42 bibliographical sources, of which: 17 Latvian, 10 English and 15 - Russian.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectkritiskā domāšana
dc.subjectprasmes
dc.subjectmatemātika
dc.subjectpirmsskola
dc.subjectvecākais pirmsskolas vecums
dc.title5-6 gadus vecu bērnu kritiskās domāšanas attīstības iespējas matemātisko priekšstatu veidošanas procesā
dc.title.alternativePossibilities for the development of critical thinking of 5-6 years old children in the process of forming mathematical ideas
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record