Show simple item record

dc.contributor.advisorTauriņa, Agrita
dc.contributor.authorLangenfelde, Vineta
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:25Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:25Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other85162
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57315
dc.description.abstractBakalaura darba temats: Vidējā un vecākā pirmsskolas vecuma bērnu emocionālās attīstības veicināšana pedagoģiskajā procesā pirmsskolā. Pētījuma objekts un pētījuma priekšmets: Bērnu emocionālās attīstības veicināšana pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Prasme atpazīt emocionālās reakcijas, prasmīgi pāriet no viena emocionālā stāvokļa uz citu, lai socializētā veidā risinātu situāciju. Pētījuma mērķis: Teorētiski un praktiski pētīt pozitīvas bērnu emocionālās attīstīšanas iespējas rotaļnodarbībā pirmsskolā. Hipotēze: Bērnu emocionālā attīstība norit veiksmīgāk, ja; •pedagogs mērķtiecīgi piedāvā dažādus emociju atpazīšanas un iepazīšanas veidus. •aicina izteikt vērtējumu, komentēt savu pieredzi, meklēt veiksmīgākus risinājumus, pašregulējošos procesos un sadzīves situācijās. Pētījuma uzdevumi: 1.Noskaidrot pedagogu un psihologu atziņas par bērnu emocionālo attīstību 2.Raksturot bērnu emocionalitātes attīstības likumsakarības. 3.Teorētiski pētīt mijiedarbības ar vecākiem un citiem pieaugušajiem. 4.Izzināt rotaļu veidus un to izmantošanas iespējas emocionalitātes attīstībā pirmsskolas vecuma bērniem. Pētījuma metodes: Teorētiskā, literatūras analīze, pedagoģiskā novērošana, aptauja, intervija, dokumentu analīze. Darba struktūra: Tiek analizētas psihologu un pedagogu atziņas par bērnu emocionālās attīstības kopsakarībām. To attīstības ietekmējošajiem un veicinošiem faktoriem. Tiek veikts pētījums par emociju apzināšanas un to izpausmju veicinošiem faktoriem. Darbs sastāv no 39 literatūras avotiem, 4 tabulām, 17 attēliem un 2 pielikumiem. Darba autors: Vineta Langenfelde Darba vadītājs: docente, Dr.paed., Mg.psych Agrita Tauriņa
dc.description.abstractTitle of research: Emotional development promotion of middle and older pre-school children in the pedagogical process in pre-school. The object and the subject of the reserch: Encouragement of children's emotional development in pre-school pedagogical process. A skill to recognize emotional reactions and skilfully switch over from one emotional state to another in order to solve a definite situation in a socialized way. The objective of the research: Investigate theoretically and practically the possibilities how to positively develop children's emotions during preschool play-classes. Hypotise: Children's emotional development takes place more successfuļy if: •The teacher aimfully offers different ways of learning and recognizing emotional states. •Encourages children to express their assessment, to comment their own experience, find more successful, sustainable solutions in self- regulating processes and social situations. Research tasks: 1. Study teachers' and psychologists' findings about children's emotional development. 2. Characterize the conformities and regularities of children's emotional complexities. 3. Study theoretically the interaction with parents and other adults. 4. Uncover types of games,role--plays and facilities for developing pre-school children's emotional complexity. Research techniques: Theoretical analysis of literature,pedagogical observation, enquiries,interview, analysis of documents. Structure of the work: Under analysis - the findings of psychologists and teachers about the patterns between children's emotional development. Also Factors of influence which accelerates this development. A study is being conducted on the factors that promote the recognition of emotions and their manifestations. The work consists of 39 literature sources, 4 tables, 17 pictures and 2 appendixes. Author: Vineta Langenfelde Supervisor: asoc.prof. Dr.paed., Mg.psych Agrita Tauriņa
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectEmocijas
dc.subjectSekmēšana
dc.subjectPētījums
dc.subjectPirmsskola
dc.titleVidējā un vecākā pirmsskolas vecuma bērnu emocionālās attīstības veicināšana pedagoģiskajā procesā pirmsskolā
dc.title.alternativeEmotional development promotion of middle and older pre-school children in the pedagogical process in pre-school
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record