Show simple item record

dc.contributor.advisorStangaine, Inga
dc.contributor.authorKrasovska, Ilze
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:25Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:25Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other85166
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57319
dc.description.abstractBakalaura darba autors: Ilze Krasovska Bakalaura darba temats: ’’Literārie darbi vecākā pirmsskolas vecuma bērnu stāstītprasmes sekmēšanai’’. Mērķis: Teorētiski un praktiski noskaidrot vecākā pirmsskolas vecuma bērnu stāstītprasmes attīstīšanas iespējas literāro darbu ietkemē. Darba pirmajā nodaļā tiek iepazīstināts ar runas un valodas attīstību, būtību, veidiem un uzdevumiem. Tiek vērsta uzmanība uz vecākā pirmskolas vecuma bērnu personības attīstību, pētot vecumposma likumsakarības un faktorus, kas to ietekmē. Šajā nodaļā tiek aprakstīta bērnu un pieaugušo sadarbība un pieaugušo pozitīvā parauga nozīmīgums. Otrajā nodaļā tika veikts empīriskais pētījums, kā ar literāro darbu palīdzību iespējams veicināt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu stāstītprasmes attīstību. Tika izvērtēta bērnu stāstītprasmes līmenis pētījuma sākumā un pētījuma beigās. Stāstītprasmes attīstība tika sekmēta ar literāro darbu palīdzību un veikta salīdzinoša analīze. Empīriskajā daļā apstiprinājās hipotēze, ņemot vērā izvirzītos nosacījumus, ka bērnu stāstītprasme tiks sekmēta, ja bērns atradīsies vidē, kas sekmē valodas attīstību un pedagogs ar bērniem aktuāliem literārajiem darbiem piedāvās tos ar interesi raisošu pieeju. Atslēgas vārdi: runa, valoda, stāstītprasme, literārie darbi. Bakalaura darbs sastāv no 59 lappusēm, tsk. – 5 tabulas, 17 attēli, 1 pielikums. Izmantoti 48 informācijas avoti.
dc.description.abstractAuthor of bachelor’s work: Ilze Krasovska Theme of bachelor’s work: ”Literary works for promoting telling skills of older preschool children”. Objective:In theory, and in practical terms, to explore the possibilities of developing telling skills for older preschool children under the influence of literary works. The first part of the work presents the development, nature, types and tasks of speech and language. Attention is paid to the development of the personality of children of the older preschool age, by studying the legal relationships of the age and the factors affecting it. This chapter describes the cooperation between children and adults and the importance of the positive model for adults. In the second part, an empirical study was carried out on how literary works could contribute to the development of telling skills. At the beginning of the research and at the end of the research, the level of telling skills was evaluated. The development of telling skills was promoted through literary works and a comparative analysis has been carried out. The empirical part confirmed the hypothesis, given the proposed conditions, that children 's telling skills will be promoted if a child is found in an environment conducive to language development and that an educator with children's current literary works will offer them an interest-raising approach. Keywords: speech, language, telling skills, literary works. The bachelor's work consists of 59 pages, including 5 tables, 17 pictures, 1 attachments. 48 sources of information have been used.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectRuna
dc.subjectValoda
dc.subjectStāstītprasme
dc.subjectLiterārie darbi
dc.titleLiterārie darbi vecākā pirmsskolas vecuma bērnu stāstītprasmes sekmēšanai
dc.title.alternativeLiterary works for promoting telling skills of older preschool children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record