Show simple item record

dc.contributor.advisorBriška, Ilze
dc.contributor.authorVasiļevska, Jolanta
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:26Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:26Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other85176
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57326
dc.description.abstractBakalaura darbs: Sensoro spēju veicināšanas iespējas 1,5 - 2 gadus veciem bērniem pedagoģiskajā procesā. Darba autors: Jolanta Vasiļevska Darba zinātniskā vadītāja: Asoc. Prof. Dr. Paed. Mg. Art. Ilze Briška Pētījuma mērķis: Praktiski pārbaudīt digitālo ierīču lietošanas efektivitāti, veicinot bērna redzes attīstību. Darba apjoms: 51 lpp, 6 tabulas, 12 attēli, 38 izmantotās literatūras un informācijas avoti Darba uzdevumi: 1.Analizēt teorētiskās pedagogu un psihologu atziņas par sensorajām spējām; 2.Teorētiski izzināt sensoro spēju attīstību 1-2 gadu veciem bērniem; 3.Apkopot pedagoģiskās darbības iespējas sensoro spēju veicināšanai; 4.Praktiski pārbaudīt digitālo ierīču lietošanas efektivitāti redzes attīstības veicināšanai. Darbs sastāv no ievada, teorētiskās un empīriskās daļas, secinājumiem un priekšlikumiem. Teorētiskajā daļā tiek izzinātas sensorās spējas, to attīstība izvēlētajā vecumposmā, kā arī praktiski ieteikumi sensoro spēju veicināšanas iespējām. Empīriskajā daļā tiek atspoguļoti novērojuma laikā iegūtie dati par redzes attīstību 1,5-2 gadus veciem bērniem, pētījuma turpinājumā tiek izvēlēti bērni ar visliktākajiem rezultātiem, piedāvājot viņiem izmatot skārienekrānus. Papildus divi bērni pilda uzdevumus pietuvinātus aplikācijās piedāvātajiem, taču izmantojot grupā pieejamos materiālus. Noslēgumā tiek salīdzināti rezultāti pirms un pēc noskaidrojot digitālo ierīču lietošanas efektivitāti, veicinot bērna redzes attīstību. Šie rezultāti savukārt tiek salīdzināti ar otru darba pāri, lai izdarītu secinājumus efektīvāk strādāt papildus individuāli, vai lietojot skārienekrānus.
dc.description.abstractBachelor: Posibilities for promoting sensory capabilitis 1,5- 2 year olds in the pedagogical process. Author: Jolanta Vasiļevska Scientific supervisor of the work: Asoc. Prof. Dr. Paed. Mg. Art. Ilze Briška The purpose of the reaserch: Practical testing of the effectiveness of the use of digital devices by promoting the development of child’s vision. The volume of the bachelor: 51 pages, 6 tabeles, 12 pictures, 38 used literature and references. Research tasks: 1.Theoretically analyse the knowledge of the sensory capabilities of teachers and psychologists; 2.Theoretivally explore the development of sensory capabilities for children 1-2 years old; 3.To compile pedagogical capacity for the promotion of sensory capabilities; 4.Practical testing of efektiveness of the use of digital devices to promote vision development. The work contains introduction, theoretical and empirical parts, conclusions and proposals. The theoretical part explores the sensory capabilities, their development at the selected age stage, as well as practical recommendations for promoting sensory capabilities. The empirical part reflects the visual deveopment data of 1,5-2 year olds during the observation, Children with the worst results are selected to continue the study, offering them use touch screens. In addition, two otreh children perform tasks close to those offered in the applications, but using the materials available in the group. In conclusion, the results are compared before and after find out the effectiveness of use the of digital devices to promote sensory capailities. These results, in turn, are compared with second pair of works to make conclusions to work more effectively in addition individually, or by using touch screens.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectsensorā attīstība
dc.subjectbērna attīstība
dc.subjectindividuālais darbs
dc.subjectdigitālo ierīču lietošana
dc.titleSensoro spēju veicināšanas iespējas 1,5-2 gadus veciem bērniem pedagoģiskajā procesā
dc.title.alternativePossibilities for promoting sensory capabilities 1,5-2 year old in the pedagogical process
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record