Show simple item record

dc.contributor.advisorLīduma, Anna
dc.contributor.authorSokolova, Jūlija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:27Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:27Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other85189
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57337
dc.description.abstractBakalaura darba „Muzikālās uztveres attīstība mūzikas klausīšanās procesā sākumskolas 2. klasē” autore ir Jūlija Sokolova. Kā galveno problēmu pētījuma autore izceļ nepietiekamu mūzikas klausīšanos skolā, kas sekmētu mūzikas uztveres attīstību skolēniem un attīstītu viņos intelektuālās spējas. Darba mērķis ir gūt teorētiskās atziņas par sākumskolas skolēnu psiholoģisko raksturojumu, muzikālas uztveres jēdzienu un būtību, kā arī apzināt mūzikas klausīšanās procesa nozīmi sākumskolā. Darbā tika izmantota literatūra no vairākiem autoriem, uz kuru atziņām pamatojas pētījums. Galvenie no tiem ir: J. Birzkops, R. G. Šeudžens, J. Bumagina, J. Nazaikinskis, A. Līduma, I. Millere, D. Zariņš, I. Vilde u.c. Balstoties uz teorētiskajām atziņām, tika veikts empīriskais pētījums Cēsu X pamatskolas 2. y klasē, un, izmantojot tādas pētījuma metodes kā pedagoģiskais novērojums un intervija ar mūzikas un instrumentspēles skolotājām, atklātas muzikālās uztveres attīstības iespējas sākumskolas skolēniem mūzikas klausīšanas procesā. Autore secina, ka mūzikas klausīšanās laikā ir jāizmanto dažādi metodiskie paņēmieni, mācību organizācijas formas, jāstrādā ar mūsdienu tehnoloģijām, dažādiem mūzikas instrumentiem (K. Orfa instrumentāriju), lai mācību stundas padarītu pēc iespējas daudzveidīgākas un interesantākas. Galvenais nosacījums – lai skolēnam nekļūtu garlaicīgi, un tad mūzikas stunda būs izdevusies. Pētījumā tika izvirzīti kritēriji kā emocionālais pārdzīvojums, līdzdarbošanās un spēja raksturot mūziku, pēc kuriem darba autore noteica muzikālās uztveres līmeni šajā klasē. No pētījumā iesaistītajiem 18 skolēniem – astoņiem ir augsts un desmit skolēniem – vidējs muzikālās uztveres līmenis. Autores izvirzītā hipotēze, ar kuru var iepazīties ievada daļā, ir pārbaudīta, un tā apstiprinājās. Kopējais bakalaura darba lapaspušu skaits ir 85. Tajā ir 5 attēli, 2 tabulas, 7 pielikumi, un 63 vienības veido literatūras un avotu saraksts.
dc.description.abstractThe author of the bachelor's thesis "Development of musical perception in the process of listening to music in the 2nd grade of primary school" is Jūlija Sokolova. As the main problem, the author of the study highlights insufficient listening to music at school, which would contribute to the development of music perception for students and develop intellectual abilities in them. The aim of the work is to gain theoretical insights about the psychological characteristics of primary school pupils, the concept and essence of musical perception, as well as to identify the importance of the music listening process in primary school. The work used literature from several authors on whose findings the study is based. The main ones are: J. Birzkops, R. G. Šeudžens, J. Bumagina, J. Nazaikinskis, A. Līduma, I. Millere, D. Zarins, I. Vilde u.c. Based on theoretical knowledge, an empirical study was carried out in grade 2 y of Cēsis X Elementary School, and using research methods such as pedagogical observation and interview with music and instrument game teachers, opportunities for the development of musical perception for primary school students in the process of listening to music were revealed. The author concludes that during listening to music, it is necessary to use different methodological techniques, forms of educational organization, work with modern technologies, various musical instruments (K. Orff instrumentation) in order to make the lessons as diverse and interesting as possible. The main condition is that the student does not get bored, and then the music lesson will be successful. The study set criteria such as emotional distress, participation and the ability to describe music, by which the author of the work determined the level of musical perception in this class. Of the 18 students involved in the study, eight have high and ten pupils have an average level of musical perception. The hypothesis put forward by the author, which can be consulted in the introductory part, has been tested and confirmed. The total number of bachelor's pages is 85. It contains 5 images, 2 tables, 7 annexes, and 63 units consist of a list of literature and sources.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectmuzikālā uztvere
dc.subjectsākumskola
dc.subjectmūzikas klausīšanās
dc.subjectemocionālais pārdzīvojums
dc.subjectrepertuārs
dc.titleMuzikālās uztveres attīstība mūzikas klausīšanās procesā sākumskolas 2. klasē
dc.title.alternativeDevelopment of musical perception in the process of listening to music in the 2nd grade of primary school
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record