Show simple item record

dc.contributor.advisorSiliņa-Jasjukeviča, Gunta
dc.contributor.authorGrišāne, Karina
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:28Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:28Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other85191
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57339
dc.description.abstractLatvijas Universitātes, pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes, programmas “pirmsskolas un sākumskolas skolotājs” 5. kursa studentes Karina Grišānes bakalaura darbs par folkloras izmantošanu 5 – 6 gadīgu mazākumtautību bērnu latviešu valodas vārdu krājuma paplašināšanai pirmsskolā, kura mērķis ir pētīt teorētiski un empīriski 5 – 6 gadīgu mazākumtautību bērnu vārdu krājuma paplašināšanas iespējas, izmantojot folkloru pirmsskolā. Bakalaura darbā analizētas pedagogu, psihologu un zinātnieku atziņas par bērna runas un dzimtās valodas attīstību 5 – 6 gadu vecumā, raksturots latviešu valodas kā otrās valodas apguves saturs, metodika un vērtēšana bērna vārdu krājuma paplašināšanai pirmsskolā. Apkopoti folkloras materiāli un to izmantošanas piemēri, lai papildinātu mazākumtautību bērna vārdu krājumu 5 – 6 gadu vecumā latviešu valodas apguvē. Empīriskā daļā ir aprakstīts praktiskais pētījums, kā izmantot folkloru 5 – 6 gadīgu mazākumtautību bērnu latviešu valodas vārdu krājuma paplašināšanai. Nodaļas sākumā ir aprakstīti fokusgrupas diskusijas intervijas rezultāti no citu skolotāju pieredzes folkloras izmantošanā pirmsskolā šī pētījuma ietvaros. Veikta pedagoģiskā darbība un pašanalīze. Noslēgumā ir novērojuma rezultāti un autores ieteikumi skolotājiem no autores praktiskās daļas, lai veiksmīgi bagātinātu bērna vārdu krājumu latviešu valodā, izmantojot latviešu tautas folkloru. Pētījumā secināts, ka folklora ir neatņemama sastāvdaļa mācību procesā pirmsskolā, ar kuras palīdzību tiek arī paplašināts un aktivizēts bērnu vārdu krājums latviešu valodā. Folkloras materiālu pielietošanas veidi ir daudz, kurus var izmantot dažādi, atbilstoši izvirzītiem sasniedzamajiem rezultātiem, tematam un uzdevumiem. Pētījums ir aprakstīts 75 lapaspusēs, tajā ietilpst – 2 nodaļas un 11 apakšnodaļas, 14 pielikumi, 27 attēli un 7 tabulas. Atslēgvārdi: folklora, pirmsskola, bērna runa 5 – 6 gadu vecumā, dzimtās valodas attīstība, latviešu valodas kā otrās valodas apguve.
dc.description.abstractUniversity of Latvia, pedagogy, psychology and arts faculty, “preschool and primary school teacher” course 5 student Karina Grishane's bachelor's work on the use of folklore for expanding the Latvian vocabulary of 5 – 6 year minority children in preschool, the aim of which is to study theoretical and empirically 5 – 6 year old minority children options for expanding the vocabulary using folklore in preschool. The work of the bachelor analyses the knowledge of educators, psychologists and scientists regarding the development of the child's speech and mother tongue at 5 – 6 years of age, describes the content, methodology and evaluation of learning the Latvian language as the second language for expanding the child's vocabulary in preschool. Collected folklore materials and examples of their use to supplement the minority child's vocabulary at the age of 5 – 6 in the acquisition of Latvian. An empirical section describes a practical study on how to use folklore to expand the Latvian vocabulary of 5 – 6 year old minority children. The beginning of the chapter describes the results of the focus group discussion interview from other teachers' experience in the use of folklore in preschool as part of this study. Teaching and selfanalysis performed. In conclusion, the results of the observation and the author's recommendations to teachers from the practical part to successfully enrich a child's vocabulary in Latvian using Latvian folk folklore. The study concludes that folklore is an integral part of the teaching process in preschool, which also extends and activates children's vocabulary in Latvian. There are many ways of using folklore materials that can be used in a variety of ways, according to the results, subject and tasks to be achieved. The study is described on 75 pages and includes 2 chapters and 11 subsections, 14 annexes, 27 pictures and 7 tables. Keywords: folklore, preschool, child speech aged 5 – 6, mother tongue development, learning Latvian as the second language.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectfolklora
dc.subjectpirmsskola
dc.subjectbērna runa 5 - 6 gadu vecumā
dc.subjectdzimtās valodas attīstība
dc.subjectlatviešu valoda kā otrās valodas apguve
dc.titleFolkloras izmantošana 5-6 gadīgu mazākumtautību bērnu latviešu valodas vārdu krājuma paplašināšanai pirmsskolā
dc.title.alternativeThe use of folklore to expand the vocabulary of the Latvian language of 5-6 years old minority children in preschool.
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record