6-7 gadīgu bērnu pašvadītas mācīšanās veicināšana sporta nodarbībās
Autor
Šteina, Vita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Augstkalne, Dace
Datum
2021Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba autore: Vita Šteina Darba tēma: 6 – 7 gadīgu bērnu pašvadītas mācīšanās veicināšana sporta nodarbībā. Darba mērķis: 1)Analizēt teorētiskās atziņas un kā sekmēt pašvadīto mācīšanos sporta nodarbībās. 2)novērot bērnu fiziskās aktivitātes pašvadītajā mācību stundā pēc iepriekš izstrādātajiem kritērijiem un novērtēt bērnus pēc noteiktajiem rādītājiem. Darbs ir no divām daļām, Pirmajā daļā tika analizētas pedagogu un psihologu atziņas par pašvadītās mācīšanās jēdzienu un būtību, kā arī raksturota 6-7 gadu vecu bērnu psihiskā attīstība. Papildus tam tika aprakstītas sporta nodarbības kā pirmsskolas vecuma bērnu pašvadītās mācīšanās sekmētāja. Otrajā daļā tika veikts pētījums, kurā piedalījās desmit pamatskolas X bērni. Pētījumā tika izmantotas vairākas metodes, taču svarīgākās ir vecāku anketēšana un pedagoģiskais novērojums, kura laikā tika veiktas četras nodarbības. Darbā ir izstrādāti secinājumi un sniegti priekšlikumi, kā veicināt pašvadīto mācīšanos sporta nodarbībā. Darbs sastāv no: 52 lpp., 20 attēliem, 3 tabulām, 81 izmantotās literatūras un citu avotu saraksta, kā arī 1 priekšlikuma. Atslēgvārdi: pašvadītā mācīšanās, sports, fiziskās aktivitātes, vecākā pirmsskolas un sākumskolas vecuma bērni Author: Vita Šteina Theme: Self-organisation promotion in sport lessons for young students age 6-7 Aim: Analyze theoretical knowledge and how to promotive self-organisation learning in sport lessons. There are two parts in this writing. The first part includes different ideas about self organised learning from pedagogicial and psychological aspect. It also includes characteristic of phyical development for students age 6-7 and descriptions of sport lessons as a promoter of self-organised learning for students. The second part is a research where are ten school involved. Many methods are metioned, but the main are questionary of parents and pedagogicial observation. Four lessons were observed. Conclusion are made and some ideas how to promote self-learnig for young students. Writing is with 52 pages, 20 pictures, 3 charts, 81 references of used literature and other sources 1proposition. Key words: self-learning, sports, physical activities, students in kindergarten and primary school.