Show simple item record

dc.contributor.advisorEglīte, Inese
dc.contributor.authorRubene, Ilze
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:29Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:29Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other85208
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57350
dc.description.abstractKvalifikācijas darba autore: Ilze Rubene Kvalifikācijas darba temats: Četrgadīgu bērnu izziņas intereses sekmēšana brīvdabas pedagoģijā pirmsskolā. Mērķis: Teorētiski pamatot un empīriski pierādīt četrgadīgu bērnu izziņas intereses sekmēšanu brīvdabas pedagoģijā pirmsskolā. Darba teorētiskajā daļā tiek pētīta un apkopota pedagoģiskā, metodiskā un zinātniskā literatūra par brīvdabas pedagoģijas būtību. Analizēti izziņas intereses procesi un to raksturojums. Pētīts četrgadīgu bērnu vecumposma raksturojums saistībā ar mācīšanos brīvā dabā, kas balstīts uz visu maņu izmantošanu zināšanu apguvē. Dabas veicinošo nozīmi izziņas intereses sekmēšanā, kā arī pozitīvo attīstību dažādās jomās. Par skolotāja lomas nozīmīgumu brīvdabas pedagoģijas procesā mērķu sasniegšanai. Empīriskajā daļā tika izmantota bērnu novērošana un pārrunas, lai noskaidrotu un ņemtu vērā bērnu izziņas interesi, vecumposma attīstību un bērnu emocionālo stāvokli. Pētījuma realizēšanai pielietoti dažādi bērnu izziņas intereses sekmēšanas paņēmieni rotaļnodarbību laikā āra vidē. Veiksmīgai darbībai izziņas intereses sekmēšanas jomā, tika veikta četrgadīgu bērnu vecāku aptauja, lai noskaidrotu vecāku viedokli par brīvdabas pedagoģiju un bērna izziņas intereses sekmēšanu. Pētījumā iegūtie rezultāti tika apkopoti un analizēti. Izvirzītā hipotēze empīriskajā daļā tika pārbaudīta un apstiprināta - četrgadīgu bērnu izziņas interese tiek sekmēta brīvdabas pedagoģijā pirmsskolā, ja tiek ņemtas vērā bērna personīgās intereses un vajadzības, bērnam ir saistošas piedāvātās aktivitātes un skolotājs ir radošs un pielieto dažādas mācību metodes un formas. Atslēgas vārdi: brīvdabas pedagoģija, bērnu izziņas interese, četrgadīgi bērni, pirmsskola. Kvalifikācijas darbs sastāv no 47 lappusēm, tai skaitā 3 tabulas, 11 attēli, 1 pielikums. Izmantoti 39 informācijas avoti.  
dc.description.abstractAuthor of Qualification Thesis: Ilze Rubene Topic of Qualification Thesis: Promoting the cognitive interest of four-year-old children in outdoor pedagogy in preschool. Aim: To theoretically substantiate and empirically prove the promotion of cognitive interest of four-year-old children in outdoor pedagogy in preschool. In the theoretical part of the work, pedagogical, methodological and scientific literature on the essence of outdoor pedagogy is studied and summarized. Cognitive interest processes and their characteristics are analyzed. The age characteristics of four-year-old children in relation to outdoor learning, based on the use of all the senses in the acquisition of knowledge, have been studied. The role of nature in promoting the interest of cognition, as well as positive development in various fields. On the importance of the role of the teacher in the process of outdoor pedagogy for achieving the goals. In the empirical part child observation and interviews were used to find out and take into account the children's cognitive interest, age development and children's emotional state. Various methods of promoting children's cognitive interest during play classes in the outdoor environment have been used to implement the research. For successful work in the field of promoting the interest of cognition, a survey of parents of four-year-old children was conducted in order to find out the parents' opinion on outdoor pedagogy and promotion of the child's interest in cognition. The results obtained in the study were summarized and analyzed. In the empirical part, the hypothesis was tested and confirmed - the cognitive interest of four-year-old children is promoted in outdoor pedagogy in preschool, if the child's personal interests and needs are taken into account, the child is bound by the activities offered and the teacher is creative and uses different teaching methods and forms. Keywords: Outdoor pedagogy, children's cognitive interest, four-year-old children, preschool. The qualification thesis consists of 47 pages, including 3 tables, 11 images, 1 addition. 39 sources of information were used.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectpirmsskola
dc.subjectbrīvdabas pedagoģija
dc.subjectizziņas interese
dc.subjectčetrgadīgi bērni
dc.titleČetrgadīgu bērnu izziņas intereses sekmēšana brīvdabas pedagoģijā pirmsskolā
dc.title.alternativePromoting the cognitive interest of four-year-old children in outdoor pedagogy in preschool
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record