Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu matemātisko priekšstatu sekmēšana dabā
Автор
Kalniņa, Līva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Helmane, Ineta
Дата
2021Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba autore: Līva Kalniņa. Bakalaura darba nosaukums: Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu matemātisko priekšstatu sekmēšana dabā. Darba mērķis: analizēt pirmsskolas vecuma bērnu matemātisko priekšstatu sekmēšanu dabā un apkopot ieteikumus par vidējā pirmsskolas vecuma bērnu matemātisko priekšstatu sekmēšanu dabā. Darbs sastāv: ievads, 2 daļas, 5 apakšnodaļas, secinājumi, 71 bibliogrāfiskā saraksta vienību skaits, 22 pielikumi, 2 attēli, 5 tabulas. Bakalaura darba apjoms: 63 lpp. Bakalaura darba saturs un rezultātu apraksts: darba pirmajā daļā tiek analizēta pedagoģiskā un pedagoģiski psiholoģiskā literatūra par vidējā pirmsskolas vecuma bērnu attīstības likumsakarībām, dabas ietekmi uz bērnu, matemātisko priekšstatu nepieciešamību, to apguvi dabā. Otrajā daļā tiek izzināta reālā situācija par matemātisko priekšstatu sekmēšanu dabā pirmsskolas vecuma bērniem un tiek apkopoti ieteikumi par vidējā pirmsskolas vecuma bērnu matemātisko priekšstatu sekmēšanu dabā. Praktiskais pētījums pierādīja, ka, ja realizē vairākas matemātikas rotaļnodarbības dabā, kuras laikā izmanto pirmsskolas vecuma bērnu attīstībai atbilstošas pedagoģiskās metodes un organizācijas formas, un piemēro matemātikas saturu bērnu attīstības tendencēm, vajadzībām un interesēm, tad visi bērnu matemātiskie priekšstati uzlabojas. Kā arī, lai organizētu nodarbības dabā, nav jāievēro īpaši izstrādāti noteikumi āra nodarbību organizēšanai, jo viss, ko plāno darīt iekštelpās, ir iespējams darīt āra vidē, tikai izmantojot piemērotus dabas materiālus. Atslēgas vārdi: vidējais pirmsskolas vecums, matemātiskie priekšstati, matemātika dabā, pirmsskola. Author of the bachelor's work: Liva Kalnina. Title of the bachelor's work: Acquisition of mathematical skills for pupils in preschool in the nature. Objective of the work: to analyze the promotion of mathematical notions of children of pre-school age in nature and to collect recommendations on promoting mathematical notions of children of the average pre-school age in nature. The work consists: introduction, 2 parts, 5 subdivisions, conclusions, 71 bibliography units, 22 annexes, 2 pictures, 5 tables. Extent of the bachelor's work: 63 pages. Content of the bachelor's work and description of the results: The first part of the job analyses pedagogical and pedagogical psychological literature on the developmental relationships of children of the average pre-school age, the impact of nature on children, the need for mathematical notions, their learning in nature. The second part highlights the reality of promoting mathematical notions for middle-aged children and brings together recommendations on promoting mathematical notions of middle-aged children in nature. The practical study showed that, if several math exercises are carried out in nature, which use pedagogical methods and organizational forms appropriate to the development of children of pre-school age, and apply the math content to children's development trends, needs and interests, all children's mathematical notions are improving. As well as organizing activities in nature, it is not necessary to comply with specific rules for the organization of outdoor lessons, since everything that is planned to be done indoors can only be done in the outdoor environment using suitable natural materials. Key words: middle preschool age, mathematical notions, mathematics in nature, preschool.