Show simple item record

dc.contributor.advisorBriška, Ilze
dc.contributor.authorMiezīte, Alise
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:31Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:31Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other85228
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57370
dc.description.abstractKvalifikācijas darba autore: Alise Miezīte Kvalifikācijas darba nosaukums: Microsoft Paint datorprogrammas izmantošana sešgadīgu bērnu pozitīva pašvērtējuma veidošanā Kvalifikācijas darba mērķis: izpētīt sešgadīgu bērnu pozitīva pašvērtējuma veidošanos vizuālās mākslas nodarbībās pirmsskolā, izmantojot Microsoft Paint datorprogrammu. Tika izvirzīti sekojoši uzdevumi: 1.Analizēt teorētiskās atziņas par sešgadīga bērna pozitīva pašvērtējuma veidošanos, zīmēšanas nozīmi pirmsskolas vecuma bērniem, analizēt dažādu autoru uzskatus par skolotāju un izglītojamo savstarpējo attiecību nozīmi pozitīva pašvērtējuma sekmēšanai, izpētīt vecāku audzināšanas stila ietekmi uz audzēkņu mācīšanās sasniegumiem vai grūtībām, izpētīt digitālo tehnoloģiju pielietošanas nozīmīgumu bērna personības attīstībā. 2.Analizēt sešgadīgu bērnu pozitīva pašvērtējuma veidošanos, izmantojot Microsoft Paint datorprogrammas piedāvātās iespējas. 3.Izdarīt secinājumus un sniegt priekšlikumus sešgadīgu bērnu pozitīva pašvērtējuma sekmēšanai, izmantojot Microsoft Paint datorprogrammu. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām - teorētiskās un empīriskās. Kvalifikācijas darba mērķa sasniegšanai izmantotas pētījuma metodes: 1.Teorētiskajā daļā - pedogoģiskās un psiholoģiskās literatūras analīze. 2.Empīriskajā daļā - pedagoģiskais novērojums, bērnu darbu analīze, intervija, pedagoģiskā situāciju analīze. Teorētiskajā daļā tiek aplūkotas pedagogu un psihologu atziņas par zīmēšanas nozīmi pirmsskolas vecuma bērniem. Tiek analizēti dažādu autoru uzskati par pašvērtējuma būtību, skolotāju un izglītojamo sastarpējo attiecību nozīmi bērnu pozitīva pašvērtējuma veidošanā, izpētīta vecāku audzināšanas stila ietekme uz izglītojamo mācīšanās sasniegumiem vai grūtībām. Literatūras analīzē tiek atspoguļotas digitālo tehnoloģiju priekšrocības bērnu pašvērtējuma sekmēšanai. Empīriskajā daļā autore veica pētījumu par Microsoft Paint datorprogrammas izmantošanas nozīmīgumu bērnu psihes attīstības izpētē. Secina, kā Microsoft Paint datorprogrammas izmantošana, veicina sešgadīgu bērnu pozitīva pašvērtējuma veidošanos pirmsskolas izglītības iestādē. Kvalifikācijas darba apjoms: kopā ar pielikumiem 52 lappuses, tajā ietverti 10 attēli, 1 tabula, 4 pielikumi, izmantoti 38 literatūras avoti. Kvalifikācijas darbs sastāv no ievada, 2 daļām, secinājumiem, priekšlikumiem un izmantotās literatūras saraksta. Atslēgas vārdi: zīmējums, pašvērtējums, motivācija, MS Paint datorprogramma, digitālās tehnoloģijas.
dc.description.abstractAuthor of the qualification paper: Alise Miezite Title of the qualification paper: Building self-esteem in six-year-old children by using computer programme Microsoft Paint The aim of the qualification work: to study the development of six-year-old children's self-esteem in drawing using Microsoft Paint computer programme. The following tasks were set: 1.To analyse theoretical knowledge about the importance of drawing for preschool children, to analyse the views of different authors on the importance of teacher-learner relationships for positive self-esteem, to study the impact of parenting style on students' learning achievements or difficulties, to study the importance of digital technology. 2.To analyse the formation of a positive self-esteem of six-year-old children, using the possibilities offered by the Microsoft Paint computer programme. To draw conclusions and make suggestions for the promotion of positive self-esteem of six-year-old children using the Microsoft Paint computer programme. The qualification work consists of two parts - theoretical and empirical. Research methods that have been used to achieve the goal of the qualification work: 1.In the theoretical part - analysis of pedagogical and psychological literature. 2.In the empirical part - pedagogical observation, analysis of children's drawing, individual conversations, pedagogical analysis of situations. The theoretical part deals with the findings of teachers and psychologists about the importance of drawing for preschool children. The views of various authors on the importance of the relationship between teachers and learners in the formation of positive self-esteem of children are analysed, the influence of parents 'parenting style on learners' learning achievements or difficulties is studied. The analysis of the literature reflects the advantages of digital technologies for promoting children's self-esteem. In the empirical part, the author conducted a study on the importance of using the Microsoft Paint computer programme in the study of children's psyche development. Concludes how the use of Microsoft Paint computer programme promotes the development of a positive self-esteem of six-year-old children in pre-school education. Scope of qualification work: together with appendices 52 pages, it contains 10 images, 1 table, 4 appendices, 38 references. The qualificaton work consists of an introduction, 2 parts, conclusions, suggestions and a list of used literature. Keywords: drawing, self-assessment, motivation, MS Paint computer program, digital technologies.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectzīmējums
dc.subjectpašvērtējums
dc.subjectmotivācija
dc.subjectMS Paint datorprogramma
dc.subjectdigitālās tehnoloģijas
dc.titleMicrosoft Paint datorprogrammas izmantošana sešgadīgu bērnu pozitīva pašvērtējuma veidošanai
dc.title.alternativeBuilding self-esteem in six-year-old children by using computer programme Microsoft Paint
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record