• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

4 – 5 gadus vecu bērnu saskarsmes prasmju veicināšana rotaļā pirmsskolas pedagoģiskā procesā

Thumbnail
View/Open
299-85235-Medne_Ilona_im19088.pdf (742.6Kb)
Author
Medne, Ilona
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalniņa, Daiga
Date
2021
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba autore: Ilona Medne Darba tēma: 4 – 5 gadus vecu bērnu saskarsmes prasmju veicināšana rotaļā pirmsskolas pedagoģiskā procesā Darba mērķis: •Analizēt, kā rotaļa veicina saskarsmes attīstību 4-5 gadus veciem bērniem. Pētījuma uzdevumi: 1.Izpētīt un analizēt saskarsmes būtību, ka arī attīstības rādītājus. 2.Veikt 4-5 gadu vecumposma raksturojumu. 3.Analizēt rotaļu kā bērna saskarsmes sekmētāju. 4.Veikt pētījumu un analizēt saskarsmes veidošanos rotaļā pirmsskolas vidējā posmā. Pētījuma objekts: pirmsskolas pedagoģiskais process Pētījuma priekšmets: 4-5 gadus vecu bērnu saskarsmes prasmes Darbā tika analizēti 4-5 veci bērni un to saskarsmes prasības. Priekš empīriskās nodaļas tika izveidoti kritēriji, ka arī katrs bērns tika atsevišķi novērtēts pirms un pēc pētījuma. Priekš saskarsmes prasmju attīstības tika izmantotas rotaļas, lai veicinātu saskarsmes prasības. Darbs sastāv no 49 lpp., četrām nodaļām, 15 attēliem, 32 literatūras avotiem.
 
Author of the work: Ilona Medne Theme of the work: Promotion of communication skills of 4-5 year old children in the play in the pre-school pedagogical process Aim of the work: •To analyze how play promotes the development of communication in 4-5 year old children. Research tasks: 1. To study and analyze the essence of communication, as well as development indicators. 2. To characterize the age group of 4-5 years. 3. Analyze play as a facilitator of children's communication. 4. Carry out research and analyze the formation of communication in the game in the middle stage of preschool. Object of research: preschool pedagogical process Research subject: Communication skills of 4-5 years old children In the work were analyzed 4-5 old children and their communication requirements. Criteria were developed for the empirical section where each child have been evaluated individually before and after the research. For the development of communication skills, were used games to promote communication requirements. The work consists of 49 pages, four chapters, 15 pictures, 32 literature sources.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57377
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV