Show simple item record

dc.contributor.advisorAugstkalne, Dace
dc.contributor.authorKilbauska, Evita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:33Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:33Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other85242
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57384
dc.description.abstractBakalaura darba temats ir “Vecāka pirmsskolas vecuma bērnu matemātisko priekšstatu par orientēšanos telpā un plaknē sekmēšana spēlēs”. Darba autore ir Evita Kilbauska. Bakalaura darba pētījuma mērķis ir pētīt kā spēļu izmantošana pedagoģiskajā procesā palīdz sekmēt bērnu matemātikās prasmes par orientēšanos telpā un plaknē. Šī mērķa sasniegšanai, lai veiktu pētījumu tika izvirzīti šādi uzdevumi: 1.Analizēt pedagoģisko un psiholoģisko literatūru par vecākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstību. 2.Izzināt matemātisko priekšstatu veidošanos bērniem pirmsskolas vecumā. 3.Raksturot rotaļu un tās izmantošanu pirmsskolēnu matemātisko priekšstatu veidošanā. 4.Pētīt orientēšanās telpā un plaknē sekmēšanu spēlēs bērniem 5 - 6 gadu vecumā Bakalaura darbs sastāv no divām nodaļām – teorētiskās un empīriskās. Darba pirmajā nodaļā tika aplūkotas un iepazītas pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par matemātisko priekšstatu sekmēšanu. Tika aplūkots vecākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstības raksturojums, lai labāk izprastu bērnus un izvēlētos piemērotākās spēles. Darba autore teorētiski aplūkoja un analizēja to, kā veidojās bērnu matemātiskie priekšstati pirmsskolā. Tika aplūkotas arī iespējas matemātisko priekšstatu sekmēšanai spēlēs. Darba otrajā nodaļā tika veikta praktiska izpēte kā ar spēļu palīdzību sekmēt bērnu orientēšanos telpā un plaknē. Darba autore izvērtēja bērnu matemātiskās spējas pētījuma sākumā un pētījuma beigās. Iegūtie dati tika apstrādāti un analizēti. Bakalaura darbs sastāv no 70 lappusēm, tai skaitā 3 tabulām, 16 attēliem, 2 pielikumiem. Izmantoti 53 literatūras un avotu resursi. Atslēgas vārdi: matemātiskās prasmes, orientēšanās telpā un plaknē, vecākais pirmsskolas vecums
dc.description.abstractThe topic of the bachelor's thesis is "Promoting the mathematical notions of older preschool children about orientation in space and plane in games". The author of the work is Evita Kilbauska. The aim of the bachelor's thesis research is to study how the use of games in the pedagogical process helps to promote children's mathematical skills in orientation in space and plane. To achieve this goal, the following tasks were set for the research: 1. To analyze the pedagogical and psychological literature on the development of older preschool children. 2. To find out the formation of mathematical notions for preschool children. 3. To describe the play and its use in the formation of pre-school mathematical ideas. 4. To study the promotion of space and plane orientation in games for children aged 5-6 The bachelor's thesis consists of two sections - theoretical and empirical. In the first chapter of the bachelor's, the findings of pedagogical and psychological scientists on the promotion of mathematical ideas were considered and acquainted with. The developmental characteristics of older preschool children were examined to better understand children and select the most appropriate games. The author of the work theoretically looked at and analyzed how children's mathematical notions were formed in preschool. Possibilities for promoting mathematical representation in games were also considered. In the second chapter of the work, practical research was carried out on how to promote children's orientation in space and plane through games. The author evaluated the children's mathematical abilities at the beginning of the study and at the end of the study. The obtained data were processed and analyzed. The bachelor's thesis consists of 70 pages, including 3 tables, 16 figures, 2 appendices. 53 literature and source resources were used. Keywords: mathematical skills, orientation in space and plane, oldest preschool age
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectMatemātiskās prasmes
dc.subjectOrientēšanās
dc.subjectVecākais pirmsskolas vecums
dc.subjectTelpa
dc.subjectPlakne
dc.titleVecākā pirmsskolas vecuma bērnu matemātisko priekšstatu par orientēšanos telpā un plaknē sekmēšana spēlēs
dc.title.alternativePromoting the mathematical notions of older preschoolers about orientation in space and plane in games
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record