Šūšanas prasmju apguves sekmēšanas iespējas 5.-6.klasē
Author
Stiebriņa, Sanita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Eglīte, Inese
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba temats: “ Šūšanas prasmju apguves sekmēšanas iespējas 5. - 6. klasē ”. Darba autore: Sanita Stiebriņa. Bakalaura darba mērķis; izzināt un atklāt skolēnu šūšanas prasmju apguves nosacījumus mājturības un tehnoloģijas mācību stundu procesā. Šī mērķa sasniegšanai, lai veiktu pētījumu tik izvirzīti šādi uzdevumi: Analizēt zinātniski teorētisko literatūru par pētāmo problēmu. Apkopot iegūto teorētisko materiālu, kuru izmantot šūšanas prasmju veicināšanai. Izzināt un analizēt šūšanas prasmju reglamentējošos dokumentus. Atlasīt mācīšanas metodes šūšanas prasmju apguvei. Izveidot tematisko plānu šūšanas prasmju apguves veicināšanai 5. - 6. klasē. Veikt pētījumu un apkopot rezultātus. Bakalaura darbs sastāv no divām daļām- teorētiskās un empīriskās. Darba pirmajā nodaļā tika aplūkotas un iepazītas pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par šūšanas prasmju sekmēšanu, skolēnu 11-12 gadu vecuma attīstības raksturojums, lai labāk izprastu un pielietotu atbilstošas mācīšanas metodes, kā arī izstrādāts tematiskais plāns šūšanas prasmju attīstīšanai. Darba otrajā nodaļā tika veikta praktiskā izpēte šūšanas prasmju attīstīšanā divos mācību gados vienas klases ietvaros. Darba autore izvērtēja šūšanas prasmes pētījuma pirmā gada sākumā un pētījuma beigās, kā arī veica izpēti un otrajā pētījuma gadā un pētījuma beigās. Iegūtie dati tika apstrādāti un analizēti. Rezultāti un secinājumi: 5. un 6. klases skolēnu šūšanas prasmju apguve noris veiksmīgāk, ja skolotājs piedāvā šūt izstrādājumus, kuri ir interesanti un praktiski pielietojami, vajadzības un intereses, uzdevumi sākot šūt jādod no vienkāršākā līdz sarežģītākam. Darba struktūra: Bakalaura darbs sastāv no 73 lpp. , tai skaitā 8 tabulām, 7 attēliem un 12 pielikumiem. Izmantoti 51 literatūras avotu resursi. Theme of the paper: “ Sewing skill mastering opportunities in grade 5. – 6. ”. Author of the paper: Sanita Stiebriņa. Aim of the research; cognize and discover pupils sewing skill mastering opportunities in technology and design lessons. In order to achieve objective to conduct research the following tasks were set: To analyze scientific theoretical literature about the research problem Summarize the obtained theoretical material, which to use to master sewing skills. Cognize and analyze sewing skill regulatory documents. Select teaching methods for sewing skill promotion. Create academical plan for sewing skill mastering promotion in grade 5. – 6. Conduct research and summarize results. Bachelor’s paper consists of two parts- theoretical and empirical. In the first chapter of the paper pedagogical and psychological scientist findings were discusses in order to promote sewing skills, cognized characteristics of development of pupils aged 11 – 12 in order to understand and apply appropriate teaching methods, as well as create academical plan for sewing skill mastering. In the second chapter of the paper a practical research on the development of sewing skills in two academic years within one class was conducted. The author evaluated the sewing skills at the beginning of the first year of the study and at the end of the study, as well as in the second year of the study and at the end of the study. The obtained data werw processed and analyzed. Results and conclusions of the research: mastering sewing skills of 5th and 6th grade students is more successful if teacher offers to sew products that are interesting and practical, needs and interests, obtaining sewing skills, simplest to the most complex tasks are given. Content of the paper: Thesis consist of 73 pages, 8 tables, 7 pictures and 12 attachments. In the paper 51 literature sources were used.