2-3 gadīgu bērnu sīkās motorikas attīstības veicināšana nodarbībās āra vidē
Autor
Brože, Edīte
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Ieriķe, Anita
Datum
2021Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Kvalifikācijas darba temats: „2-3 gadīgu bērnu sīkās motorikas attīstības veicināšana nodarbībās āra vidē”. Darba autors: Edīte Brože Pētījuma mērķis: teorētiski noskaidrot un praktiski pārbaudīt, kā 2-3 gadīgi bērni, āra vidē, spēj attīstīt sīko motoriku. Pētījuma hipotēze: 2-3 gadīgu bērnu sīkās motorikas attīstība tiek veicināta, ja pedagogs āra vidē izmantos daudzveidīgus uzdevumus. Kvalifikācijas darbā izmantotās pētījuma metodes: •Teorētiskā daļā: psiholoģiskās, pedagoģiskās literatūras analīze. •Empīriskā daļā: vecāku aptauja, pedagoģiskā novērošana, analīze. Darba teorētiskajā daļā ir apkopoti zinātnieku apgalvojumi par 2-3 gadīgu bērnu psiholoģiskās attīstības raksturojumu un bērnu sīkās motorikas attīstības izpēti. Analizēta literatūra par dabas materiālu ietekmi sīkās motorikas attīstības sekmēšanai. Darba pētnieciskajā daļā – pēc izvirzītiem kritērijiem, bērni tika vērtēti pētījuma sākumā un pētījuma beigās, lai noskaidrotu sīkās motorikas attīstību. Bērniem tika piedāvātas 5 pedagoģiskās idejas āra vidē, lai veicinātu sīkās motorikas attīstību. Tika veikta vecāku aptauja, lai noskaidrotu izpratni par bērnu sīkās motorikas attīstību un tās veicināšanas iespējām āra vidē kopā ar ģimeni. Lappušu skaits: 51 Tabulas: 6 Attēlu skaits: 34 Pielikumu skaits: 1 Izmantoto informācijas avotu skaits: 38 Theme of qualification paper: "Promoting the development of fine motor skills of a 2-3 year old child in a natural environment." The autor of the paper: Edīte Brože Aim of research: to theoretically find out and practically test how 2-3 year old children, in an outdoor environment, are able to develop fine motor skills. Research hypothesis: the development of fine motor skills of 2-3 year old children is promoted if the teacher uses a variety of tasks in the outdoor environment. Research methods used in the qualification work: •Theoretical part: analysis of psychological, pedagogical literature. •Empirical part: parents survey, pedagogical observation, analysis. In the theoretical part - the statements of scientists on the characteristics of the psychological development of 2-3 year old children and the study of the development of small motor skills in children have been summarized. The literature on the influence of natural materials to promote the development of fine motor skills is analyzed. In the research part - according to the set criteria, children were evaluated at the beginning of the study and at the end of the study to determine the development of fine motor skills. The children were offered 5 pedagogical ideas in an outdoor environment to promote the development of fine motor skills. A survey of parents was conducted to find out the understanding of children's development of fine motor skills and the possibilities of promoting it in the outdoor environment together with the family. Number of pages: 51 Tables: 6 Number of picture: 34 Number of annexes: 1 Number of sources of information used: 38