Show simple item record

dc.contributor.advisorZīriņa, Tija
dc.contributor.authorKusiņa, Gita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:38Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:38Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other85286
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57421
dc.description.abstractKusiņa G. Bērnu izpratnes veicināšana par veselīgu dzīvesveidu vidējā pirmsskolas vecumā . Kvalifikācijas darbs. Tukums: LU, 2021. – 46 lpp. Darbā iekļautas 6 tabulas, 24 attēli, 3 pielikumi un 26 literatūras avoti. Darba mērķis ir pētīt bērnu izpratnes veidošanos par veselīgu dzīvesveidu vidējā pirmsskolas vecumā. Darba uzdevumi: • sniegt veselīga dzīvesveida raksturojumu; • analizēt bērnu attīstības likumsakarības vidējā pirmsskolas vecumā; • atlasīt pedagoģiskos paņēmienus bērnu veselīga dzīvesveida veicnāšanā pirmsskolā; • veikt pētījumu par bērnu veselīga dzīvesveida veicināšanu pirmsskolā. Darba nodaļu raksturojums: 1.nodaļa – Literatūras apskatā tika pētīti zinātniskie raksti, kas ir saistīti ar veselīga dzīvesveida izpratni, ko tas ietver sevī – sabalansētu uzturu, fiziskās aktivitātes, kaitīgos ieradumus, veselības stāvokli un garīgo līdzsvaru. Bērnu attīstības likumsakarības vidējā pirmsskolas vecumposmā. Pedagoģiskie paņēmieni bērnu izpratnes veicināšanā par veselīgu dzīvesveidu. 2. nodaļa – Darbā izmantoto pētījuma metožu pamatojums. Pētamās mērķauditorijas apraksts. Pētījuma norises apraksts. Pētījumā iegūto datu analīze un interpretācija. Pētījumā tika secināts, ka bērni ir atvērti jaunām zināšanām un darbībām, bet vecākiem un pedagogiem ir jābūt tiem virzītājiem, kas bērnā liek turpmākos pamatus uz talāko dzīvi par veselīgu dzīvesveidu. Digitālo ierīču ienākšana ikdienā rada sekas, lai bērni aktīvi piedalītos fiziskajās aktivitātēs, būtu garīgi līdzsvaroti, ēstu veselīgi. Sekmīgam darbam ar bērniem ir nepieciešama pareiza bērnu sadalīšana pēc zināšanu līmeņiem. Visefektīvākais pedagoģiskais paņēmiens, lai veicinātu bērnu izpratni par veselīgu dzīvesveidu, ir spēles un sarunas, ar kurām palielina bērnu ieinteresētību. Ekskursijas un pārgājieni bērnos veicina emociju uzplūdus, kas sekmē viņu radošo darbību un tālāko mācību degsmi. Pedagogam ir jābūt aktīvam un radošam jebkurā no septiņām mācību jomām, lai veicinātu bērnu izpratni par veselīgu dzīvesveidu.
dc.description.abstractKusiņa G. Facilitation of children awareness of a healthy lifestyle in pre-school age. Qualification work. Tukums: LU, 2021 – 46 P. The work includes 6 tables, 24 figures, 3 appendices and 26 references. The aim of the study is to study the development of children’s understanding of a healthy lifestyle in middle school age. Work tasks: • provide a description of a healthy lifestyle; • to analyze the regularities of children’s development in middle school age; • to select pedagogical methods in promoting a healthy lifestyle of children in preschool; • to carry out a study on the promotion of a healthy lifestyle in pre-school for children. Description of work departments: Chapter 1- A review of the literature examined scientific articles related to the understanding of a healthy lifestyle, which includes a balanced diet, physical activity, harmful habits, health status and mental balance. Regularities of child development in middle preschool age. Pedagogical techniques for raising children’s awareness of a healthy lifestyle. Chapter 2 – Justification of the research methodes used in the work. Description of the target audience. Description of the research process. Analysis and interpretation of research data. The study concluded thar children are open to new knowledge and activities, but that parents and educators need to be the drivers who lay the foundation for a healthy lifestyle in the child. Rthe advent of digital devices on a daily basis has the effect of enabling children to take an active part in physical activity, be mentally balanced and eat healthily. Succssful work with children requires the correct division of children according to the levels of knowledge. The most effective pedagogical way to promote children’s understanding of a healthy lifestyle is through games and conversations that increase children’s interest. Excursions and hikes in children stimulate emotions, which stimulates their creativity and enthusiasm for futher learning. The educator must be active and creative in any of the seven areas of learning to promote children’s understanding of a healthy lifestyle.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectveselīgs dzīvesveids
dc.subjectvidējais vecumposms
dc.subjectpedagoģiskie paņēmieni
dc.subjectizpratnes veicināšana
dc.titleBērnu izpratnes veicināšana par veselīgu dzīvesveidu vidējā pirmsskolas vecumā
dc.title.alternativeFacilitation of children awareness of a healthy lifestyle in pre-school-age
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record